Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
    0587E5C6-AB1C-4C09-B592-07FEC1F685C2.jpg34C04530-47EF-44AE-8DBA-F93781FB8294.jpg735F80BB-9BDC-4B3F-9BCE-716088C950B0.jpg

Hier foto van de stoppenkast. Bedankt voor de opmerkingen ik zal een elektricien laten komen om e.e.a. te controleren. Uit groep 3 gaat een kabel naar een contactdoos, 5 punts, maar die is weer kleiner als wat tegenwoordig gangbaar is.E5F79B23-8C96-4775-825B-55EEAB78811A.jpg

Dit is allemaal 3 fase spul, lijkt me stug dat daar geen 3 fase meer aangesloten is.
    De diameter van de contactdoos is afhankelijk vban de maximale stroom die er overheen mag, de kleine is een 16A, de grotere een 32A, dan heb je nog grotere voor 64A.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Dus als ik stekkers van 16A gebruik dan zal alles wss gewoon werken?

Als de machine er een grotere stekker aan heeft zitten zul je even moeten controleren wat er op de plaatjes staat welke nominale stroom deze mchine trekt. Als dat ruim binnen die 16A blijft zou dat geen probleem mogen zijn.

Amp 4,6- 8 staat op plaatje dus dat lijkt ok.

Dank voor het wegwijs maken.

Groet Paul

Aan de tegels te zien woon je op een (voormalige) boerderij? De krachtstroom lijkt inderdaad gewoon aanwezig. Hooguit kwestie van een kabel trekken.

@Superkees:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kruishout Bekijk Berichten
    Mijn werkplaats is in oude fabriek dus kans dat het alsnog meevalt.
    Paul, de middelste kastzal zijn voorbedraad voor 4 krachtgroepen, zorg wel dat je in alle 3 de zekeringhouders dezelfde type zekering plaatst, voor goep 3 zou dat max 16A moeten zijn, gezien de stroom van de motor zou je ook met 10A uit de voeten moeten kunnen maar houd hem maar op 16A
    De rechter kast is alleen voor de verlichting en je 240V WCD's

Ik zou wel even voorzichtig zijn met zomaar 16A te plaatsen. Check even (of laat het checken) of de bestaande bedrading wel voldoet. Het klinkt niet vreemd of veel te zwaar, maar als het mis gaat kun je nog wel eens heel akelig gedoe krijgen met de verzekering. Dat plaatje van 4-6-8A is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Ik zou wel even voorzichtig zijn met zomaar 16A te plaatsen. Check even (of laat het checken) of de bestaande bedrading wel voldoet. Het klinkt niet vreemd of veel te zwaar, maar als het mis gaat kun je nog wel eens heel akelig gedoe krijgen met de verzekering. Dat plaatje van 4-6-8A is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen.
    Daar zitten al 16A pasmoeren in dus zal de bekabeling erachter ook wel op 16A zijn uitgemeten.
    En ik heb maar zelden een krachtgroep gezien waar 3x1,5 is gebruikt.

Fred
    Fred

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Dat plaatje van 4-6-8A is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen.
    Dat is het plaatje op de motor, dus het opgenomen vermogen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten