Hybride kastanje vaas

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Na de vorige vaas die ik voor een van mijn tantes maakte, kreeg ik van een medeskydiver de vraag of ik voor hem ook een mooie vaas wilde maken. Ik heb mijn best gedaan, en dit is het resultaat...
Tevens de eerste keer dat ik mijn 10mm Simon Hope Carbide Cutter in gebruik nam, een heerlijk stuk gereedschap!



IMG_8270.jpg


IMG_8272.jpg


IMG_8268.jpg
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Mooi geworden. Lukte het vullen van de scheuren met epoxy in één keer?

Meestal wel, omdat ik gewoon rondom een mal maak en hem dan in een drukvat plaats, zoals ook in het filmpje te zien was. Bij deze heb ik het uiteindelijk in 2x gedaan omdat er een lek in mijn mal zat en er dus een gedeelte van de hars weggelopen was.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Dat die buitenste emmer een drukvat was, had ik niet gezien. Mooi dat het in twee keer lukte. Weglopen van epoxy geeft altijd een bende :rolleyes:

Excuses, in deze video zat het drukvat proces wat minder uitdrukkelijk. Met de weglopende epoxy uit de mal was ik nogal gehaast om alles op z'n plek te krijgen en heb ik dat niet gefilmd :D in mijn andere filmpjes zit dat wat duidelijker :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.