Vraag over Dewalt dw 125 automatische terugloop

BertS57

Nieuw lid
13 mrt 2020
19
3
Gasselternijveen - Drenthe
Hallo allemaal,
Vrijdag mijn dewalt dw 125 radiaalzaag wat onderhoud gegeven, had 2 problemen (nu nog 1)
- speling op de zaagarm, als ik haaks wilde zagen liep deze een beetje weg, is vrij simpel verholpen.
- de automatische terugloop (zaagarm) door middel van de veer die rechts van de machine zit.

Kan iemand mij de werking van deze veer uitleggen, heb nl. het gevoel dat deze stuk is.
Er zit volgens mij een veer in de rol, om deze op te spannen moet je deze tegen de klok draaien.
Als ik deze op spanning wil zetten, naar links draaien dus, gebeurd er volgens mij niets.
Voordat ik een andere koop, als deze nog te krijgen is, wil ik graag wat nadere informatie over de werking van deze automatische terugloop.
Zal wat foto's toevoegen

20200315_112755.jpg

20200315_112806.jpg

Alvast bedank, gr Bert
 

Hutch

Nieuw lid
15 mei 2021
4
1
Kruiningen
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem mijn terugloopveer is gebroken maar het is een gesloten tonnetje zoals op de foto hierboven in de vorige berichten.
Weet iemand waar je deze nog kan bestellen?
Ik heb het geprobeerd maar kreeg als antwoord niet meer leverbaar.
Kruis gereedschappen
Het betreft dus nr 17 op de tekening.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen
Mvg Hutch
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210518-010934_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210518-010934_Samsung Internet.jpg
    54 KB · Weergaven: 13

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Niet origineel maar een veer van startkoort van een bosmaaier/ motorzaag werkt volgens hetzelfde principe. Wellicht dat een goede grasmachine handel je kan helpen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Daar kan je een standaard veer balancer voor gebruiken. Voor de kleine machines is een 3 kg balancer zwaar genoeg. Vanaf een euro of 30. Ze zijn instelbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hutch

Hutch

Nieuw lid
15 mei 2021
4
1
Kruiningen
Waar kun je die 3 kg balancer bestellen chevy66? Zou ik en Hutch je zeer dankbaar voor zijn. Alvast bedankt. gr Bert
Zeker weten.
Ik heb nu wel een paar prijzen gekregen in mijn nachtdienst druk aan het zoeken geweest.
1 x 152 euro excl verzendkosten zijn wel complete units verkopen het tonnetje niet los.
En 125 euro.
Te weten dat ik deze machine voor 175 euro gekocht heb.
Ben er heel blij mee motor spint als een kat.
Maar als er een goedkoop altenatief is hou ik me graag aanbevolen zoals Bert al aangaf.


Mvg Hutch.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Wat ook kan : een gewicht, katrol, touwtje
Verder geen uitleg nodig ?
bv : een raamgewicht in een (pvc) buis.
Goedkoop, betrouwbaar, alleen het touwtje kan stuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: BertS57

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Het was maar een opmerking.
Origineel houden, als je dat wil, ik ben voor functioneel, er wordt van alles aangepast en bijgebouwd, aan de meeste machines althans dat is wat ik zie gebeuren en ook doe.

Maar, in dit geval, wel zo handig en compact om te vervangen idd, ik ben alleen wat beducht op goedkope spullen uit dit soort bronnen.
 
Laatst bewerkt:

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Ja, daar zeg je zowat, wat is de functie van dat ding eigenlijk ? Dat heb ik me al vaker afgevraagd, ik vermoed om er voor te zorgen dat de zaag uit de weg de weg gehouden wordt bij niet-zagen.
En ik vind het nog steeds "eng" dat het zaagblad mee-lopend (zeg ik dat goed ?) zaagt, met een losse cirkelzaag-machine moet je dat niet doen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Op de oude Dewalts zaten ze niet. Maar ik zie dat jullie de veerbalancers gevonden hebben. Meestal is amazon betaalbaar. De modellen die er uit zien als een rolmaat zijn het makkelijkst te monteren.
 

Hutch

Nieuw lid
15 mei 2021
4
1
Kruiningen
@keesfrees

Je bent mijn held in deze orgineel kan mij gestolen worden Functioneel is ook mijn moto.
Ik ga ermee aan de slag pvc buis gewicht staalkabel ga ik zeker wel vinden in mijn rommelloods werkplaats.
Jij bent in deze mijn held jaloers dat ik het zelf niet heb gezien deze simpele bijna kostenloze oplossing.

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken.

Mvg Hutch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.