Een ladekast

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik vind de kast prima gelukt. Naar mijn mening zitten de knoppen op een prima plaats. Mijn ervaring met festool frees stofzuiger en vurenhout is dat de stofafzuiging het niet red. Verstopt door de lengte spaan van het vuren.
 

WR1944

Oud hout
....... Mijn ervaring met festool frees stofzuiger en vurenhout is dat de stofafzuiging het niet red. Verstopt door de lengte spaan van het vuren.

Ik heb daar vrij weinig last van. Als het gebeurt dan is het meestal bij de bovenfrees in de tafel. Te lange spanen verstoppen dan het nauwste gedeelte van de slang en dat is de mond. Door even op die blokkering te drukken breken die spanen en schiet alles naar binnen en de stofzuiger zuigt weer als voorheen. Erg zeldzaam is een verstopping ergens midden in de slang. Door die slang achterstevoren in de cycloon te steken verhelpt ook dit probleem. Ik kan me slechts één keer herinneren dat ik met een lange lat de blokkering in de slang moest verwijderen.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
netjes werk weer geleverd WR, klasse hoor:)


V
Zeven poplar fronten voorzien van een sierrandje. In deze breedte hadden ze bij de Home Depot alleen maar lange planken tot wel 4 m lang. Ik kan net 2,5 m kwijt in m'n auto zodat ik aardig heb staan zagen met die afgeragde zagen op een soort van mobiele zaagstandaard.

toch maar voor die aanhanger moeten gaan he ;-)
 

WR1944

Oud hout
Bedankt voor de complimenten. Ook al ben ik niet intensief met de ladekast bezig geweest omdat er altijd van alles tussen komt, nu het af is voel ik een soort van leegte. Ik heb voldoende projecten op de plank liggen zodat ik de luxe heb om op m'n gemak een beslissing te nemen. Meestal zijn het gebruiksvoorwerpen of meubelstukken. Die meubels maak ik vooral functioneel omdat je een leven in engineering niet zomaar van je afschudt. Ik denk dat m'n volgende project een bed wordt. Dat biedt de mogelijkheid om er wat tierelantijnen aan toe te voegen. Ik heb nog een douglas balk van 100 x 100 liggen dus een deel van het hout is al voorradig.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Dat is een hele mooie ladekast geworden! En je kan er lekker veel in kwijt. Hoewel het uiteindelijk toch altijd te klein blijkt te zijn.....:rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.