Reminder; bouw nog een leuk nestkastje voor het voorjaar

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
Vandaag van een geschikte plank 2 vogelhuisjes gemaakt.
Afbeelding is een print via carbon op het hout en met de dremel ingefreesd.


birdhouse.jpg

Ik dacht dat het misschien ter inspiratie leuk was omdat het voorjaar er weer aankomt en potentiele bewoners weer op zoek zijn.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Ehhhhhhh harstikke leuk die kassies. En fantastisch die projecten met kinderen en vogelkastjes. Er is alleen meer. Die vogeltjes hebben ook eten nodig. Eten kan je regelen door meer biodiversiteit. Dus verruiging van bermen en plantsoenen, en daar houden de keurige hollanders niet echt van. In die ruige plantsoenen zit dan weer andere beestjes en wormpjes die ze ook graag lusten. Jullie eten toch ook niet graag de hele maand MacDonalds. En het aller mooiste is om de kasies voor de winter op te hangen. Koolmeesjes slapen graag eerst een tijdje in hun huisje voordat ze er jongen in gaan groot brengen.

Maar echt ik vind het grandioos alle moeite die er door iedereen in gestopt wordt. Echt grandioos.Dus timmeren met z'n allen en ophangen richting het oosten waar de zon ophangt. Vogeltjes genieten namelijk ook van een mooi zonsopgang...
 

Verplanke

Nieuw lid
14 jan 2016
14
1
Prachtige kastjes en ik kan er alleen maar blij van worden.:)

maar voor wat het waard is, het kastje met de snor, is het niet de bedoeling
dat het invlieggat hoog genoeg zit zodat de kleintjes er niet per ongeluk uitvallen?

Groetjes Frank.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.