Bosch GOF 1250

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Ik heb deze bovenfrees nu al bijna 3 jaar en ze gaat voor de 3e keer terug naar Bosch ter reparatie.
Alle 3 de keren blijft de plunjer en hevel hangen zodat gebruik niet meer mogelijk is.
Het probleem is dat er stof in de geleidestangen komt.
Bosch heeft nu 2 keer aangegeven dat ik hem schoon moet maken na ieder gebruik duhhh.
Ik heb hem nu weer terug laten sturen met de mededeling dat als hij weer terug komt met de opmerking schoongemaakt, ik dit niet meer accepteer.
Kent iemand dit probleem?
Is er een oplossing voor? Ja een nieuwe..... dat heb ik de verkoper ook duidelijk gemaakt.
We wachten af wat Bosch te vertellen heeft maar dit valt me echt tegen van een Frees van bijna 400 euries.

Fred :mad:
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Fred,
Ik heb de GOF1600 en een Elu en het schoonmaken van de geleiders doe ik ook geregeld. De geleiders geef ik dan wat WD40 of fijne naaimachineolie.
Trouwend, dit is nodig met alle houtverwerkende machines met bewegende delen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
WD40 is misschien geen goed smeermiddel, maar ik gebruik het toch tot volle tevredenheid bij veel dingen.
B.V. Op het bed van mijn draaibank ( vooral bij nat hout zoals eiken) ook gebruik ik het voor de vuilfrees van mijn kärcher hogedruk reiniger.
Ik vind de kop van deze vuilfrees waardeloos, maar met wd40 kan ik deze nog steeds werkend houden.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Alle geleiders hebben last van stof, van welk merk dan ook. Als je het niet verwijderd kun je problemen verwachten.
WD40 is prima om schoon te maken. Mocht je de machine ingevet retour krijgen: gebruik WD40 om dat te verwijderen, en gebruik daarna een dunne olie. Herhalen na iedere paar keer gebruik zorgt ervoor dat je geen problemen krijgt.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Heb een aantal bovenfrezen, worden niet allemaal even intensief gebruikt, vooral de 1400 heeft al wat stevige projecten gezien. Maar wat ik nog nooit, maar dan ook nog nooit gedaan heb is de geleiders schoonmaken, anders dan even blazen en er even snel met mn vingers langs om t stof eraf te wrijven.

Wellicht is dat een slechte zaak, of is het juist precies genoeg :) Maar naar mijn idee is dat wel heel makkelijk van Bosch om dat te zeggen natuurlijk..
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Heb een aantal bovenfrezen, worden niet allemaal even intensief gebruikt, vooral de 1400 heeft al wat stevige projecten gezien. Maar wat ik nog nooit, maar dan ook nog nooit gedaan heb is de geleiders schoonmaken, anders dan even blazen en er even snel met mn vingers langs om t stof eraf te wrijven.

Wellicht is dat een slechte zaak, of is het juist precies genoeg :) Maar naar mijn idee is dat wel heel makkelijk van Bosch om dat te zeggen natuurlijk..
Juist daarom had ik ditkeer aangegeven niet goed gerepareerd dan een nieuwe.
En nu dus wel gerepareedr.

fred
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.