Robland houtcombiné K 260

PeterVanhove

Actieve deelnemer
16 nov 2019
30
10
Ik was al een tijdje op zoek naar een combine schaaf vandikte op mono 230v.
Ik heb hopelijk een goede aankoop gedaan, het is een tweedehands combine van Robland geworden. Vandaag ga ik hem ophalen in Brugge. Iemand al tips? Benieuwd!

Volledig gerestaureerde Robland houtcombiné K 260 .

220 Volt Monofase ( Lichtnet )

Zagen : Motor 2 Pk , Zaagblad 240 mm , 8,5 cm in hoogte en 0 tot 45° kantelbaar , extra geleider .

Topîe : Motor 3 Pk , As 30 mm , regelbare veiligheidskap , extra lange en hoge geleiders .

Schaven : Vlak ,Motor 3 Pk , breedte 24 cm , met geleider van 0 tot 45° kantelbaar .

Schaven vandikte , Motor 3 Pk , Breedte 24 cm , schaafhoogte 18 cm , met aandrijver , Nieuwe schaafmessen .

Pennenwagen : Extra lange geleider , met snelspanner , van 0 tot 45 ° verstek .

Boortafel : Afneembaar , Boorkop 13 mm , hoogte , diepte en links - rechts instelbaar , met snelspanner .

Nieuwe zwenkwielen met rem .

Nieuwe rollagers op schaafas en topieas .

Nieuwe V snaren .

Extra schaafmessen vers geslepen .

2 extra zaagbladen 150 mm en 210 mmm .

3 pennenbeitels .

Nieuwe electra , stroomkabel 5 m , Ce stekker , 2 noodstoppen .

Materiaal , gereedschap , enz....
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
Goede keuze.
Ik heb deze ook, wel moet je regelmatig controleren of alles nog juist staat want dat wil wel eens "verlopen".

Fred
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
De grootste nadelen van de machine zijn de langsgeleider van de zaag en de ombouwtijd. De langsgeleider is niet goed doordacht. Niet alleen kan deze niet ver van het zaagblad af gezet worden, maar de wijze van bevestigen geeft veel flex en is daardoor niet erg gemakkelijk te gebruiken. De ombouwtijd is relatief lang door het erop moeten bouten van de langsgeleider voor het schaven en de kap voor de frees. Maar verder is het een fijne machine waar je veel plezier van gaat hebben!
 
Laatst bewerkt:

PeterVanhove

Actieve deelnemer
16 nov 2019
30
10
Transport is goed gelukt. Kregen hem net door de deur van ons atelier. De machine werd volledig gerestaureerd door een gepensioneerde werknemer van Robland. De machine oogt werkelijk als nieuw. Kregen meer dan een uur uitleg over de do’s and don’ts. De langsgeleider van de zaag is inderdaad aan de lichte kant. De rest is wel echt zwaar en degelijk te noemen. De ombouwtijd is voor ons geen probleem. Dat heb je met een combiné... wij zijn al blij dat we geen riemen moeten verleggen!
 
Laatst bewerkt:

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Dat ziet er zeer fraai uit
Daar ga je vast veel plezier van hebben
Mvg leroy
 

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
56
0
heb die machine ook al een kleine 20 jaar - is uiteraard niet een 'high end' machine, maar voor een doe het zelver, een prachtmachine. Als je nodig hebt aan een manual, kan ik eventueel wel deze inscannen en doorsturen
 

PeterVanhove

Actieve deelnemer
16 nov 2019
30
10
Ondertussen een afzuiging gemaakt met een pvc-gootstuk. Werkt prima bij vlak en vandikte schaven! Goede tip van de verkoper.
B559ED16-41B7-4488-B648-7ADA6436FD34.jpg76A2C3D2-87B7-45F7-BC64-A4393B1C203A.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.