Nachtkastje

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Niet 1 maar 2 talenten: houtbewerking en hand-journaling! Vermakelijk en herkenbaar om te lezen. Petje af voor het handwerk en de volharding.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ziet er mooi uit. Heb je die plankjes met de hand vlak en recht geschaafd?
Heb je daar tips voor ?:)

Ja, kijk naar de video van Paul Sellers :

Ik doe het op dezelfde manier, wat heel erg helpt is een goed geslepen schaafbeitel. De eerste stukken doe ik met een scrub plane (even de Nederlandse term kwijt). Er zijn ook goede video's van Roy Underhill. Zonder internet was ik nooit zo ver gekomen!
 

wim2008

Actieve deelnemer
14 feb 2020
70
7
Eindhoven
Mooi project met een mooi product dat veel plezier zal geven.
Ik wil ook nog een paar nachtkastjes maken en ben dus blij je gehele verslag te hebben gelezen om me goed te wapenen tegen de beren die op de weg zullen komen.
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Ja, kijk naar de video van Paul Sellers :

Ik doe het op dezelfde manier, wat heel erg helpt is een goed geslepen schaafbeitel. De eerste stukken doe ik met een scrub plane (even de Nederlandse term kwijt). Er zijn ook goede video's van Roy Underhill. Zonder internet was ik nooit zo ver gekomen!

Een "scrub plane" heet in het Nederlands een roffelschaaf of ruwschaaf.

Erg mooi kastje geworden en ook erg mooi gedocumenteerd hoe het tot stand is gekomen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
931
Leeuwarden
Mijn complimenten met het mooie eindresultaat en het goede verslag hierover!

Ook voor mij staat er nog een opdracht voor nachtkastjes, zal er t.z.t. ook een verslagje over maken.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.