Aankoop Toolnation.nl of de ?

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
sta op het punt om 2 artikelen te kopen met totale waarde van 800€ en Toolnation heeft de beste prijzen.
Nu is Toolnation.de nog eens 40€ goedkoper in totaal dan Toolnation.nl.
Zijn er voordelen om in de nederlandse winkel te kopen ?
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Voor maar 40 euro zou ik het niet doen. Er komt waarschijnlijk nog verzendkosten bij en met garantie is het wellicht ook onhandiger.

Ik heb eens een Espresso machine in duitsland besteld die bijna 400 euro goedkoper was als in Nederland. Maar omdat het meer dan 35 kilo woog moest het met een vrachtwagen met transportkosten van 119,-. Nog steeds goedkoper maar wel iets om mee rekening te houden.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Mogelijk langere garantietermijn in NL? En in ieder geval makkelijker te regelen als er een defect is. Voor 40 euro verschil op een bedrag van 800 zou ik het niet doen.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Heb je via de Duitse site dezelfde consumentenbescherming? Retourrecht?
Ja dat is allemaal geregeld in Europa, is alleen qua verzendkosten misschien wat lastiger, maar hij kan de bestelling ook nog in Beek afhalen:rolleyes:

Ik heb in het verleden wel eens iets besteld bij een Duitse winkel via Amazon.de en daar zit zelfs gratis retourneren bij, ook al een keer gebruik van gemaakt.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
ik heb nog eens wat meer in detail gekeken en de grote verschillen zijn
- dat bij NL je 5 jaar dealergarantie krijgt en bij DE 'slechts' 3 jaar
- BTW verschil van 2%
- maar het grootste verschil (in mijn specifiek geval) is dat de netto prijs van Festool 35€ lager is in DE
(ik heb dit voor een paar Festool stofzuigers bekeken)
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Of gewoon niet. Waardeloze zaak, voorraden kloppen vaak niet waardoor ze oneerlijk concurreren met concurrenten die wel eerlijk zijn over de voorraad. Misschien nog erger grotere artikelen worden verzonden met transmission bv, met vrijwel geen opties wanneer en waar te leveren. Zeer onbetrouwbare track and trace em leveren alleen door de weeks op werktijden. Sorry geef mij dan maar Klium, mastertools, Toolstation, etc.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Normaal gesproken kijk ik bij een online aankoop naar Toolnation, Klium en Idealo en de prijs is een van de factoren bij de beslissing. Deze keer toch bij Toolnation.nl gekocht en de Festool stofzuiger was de vlg dag al geleverd, de sxe 150 wordt later geleverd (zoals ook aangeduid bij de verwachte levertermijn).
Klium was nog eens 60€ duurder dus ....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.