Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: vacuümpomp

vacuümpomp

Hallo is er ooit iemand bezig geweest om zelf een soortgelijk systeem te maken als het Festool
    vacuümpomp en spaneenheid?

Ik vind dit een interessant systeem maar wel enorm duur.

Festool maakt denk ik gebruik van de vacuümtechniek van Festo, maar kan er niet echt achter komen welk type pomp ze er voor gebruiken. En wat die kost en waar te verkrijgen is.
    Ik heb namelijk de indruk dat zon pomp niet zo heel erg duur kan zijn, zo rond de 150,- euro denk ik.

Ik weet dat een vacuümpomp een omgekeerde compressor is maar,
    een normale compressor wil ik niet gebruiken vanwege het lawaai.

Ik heb wel wat vacuümpompjes gezien maar die zijn te zwak.

Technische gegevens van het Festool spul:
    Opgenomen vermogen bij 50 Hz 160-200 W
    Opgenomen vermogen bij 60 Hz 200-230 W
    Pompvermogen bij 50 Hz 2,7 m³/h
    Pompvermogen bij 60 Hz 3,5 m³/h
    Minimaal vacuüm = 81%/ = 810 mbar
    Gewicht 8 kg

Re: vacuümpomp

Ik zag bijvoorbeeld deze pomp, en vraag me af of die geschikt is.

http://www.aircoshop.nl/accessoires/vacuumpomp

En een klemplaat als deze:
    http://teygeler.nl/product-459-mini-mac ... plaat.html

Fixeerkracht: 800 gr/cm² à 6 bar
    Aanbevolen druk: 5,5-7 bar
    Luchtverbruik:28l/min

Heb zelf een paar jaren geleden een aantal vacuumpompen gekocht op een online veiling. Het waren oostduitse laberatorium pompen van bijna 20 jaar oud, maar ongebruikt. Bij allemaal ging na een paar minuten de flexibele koppeling tussen motor en pomp kapot, maar de rest lijkt onverslijtbaar.
    Kijk eens op http://www.joewoodworker.com daar staan niet alleen pompen, maar alles over vacuum, zakken, folie etc.

jaap

die van de link kan je niet gebruiken.deze wordt gebruikt om airco of koelkasten te vacumeren hier zit olie in die lucht opslaat.Moet om de zoveel tijd ververst worden.Je moet of een droge schottenpomp hebben.Of een venturi ssysteem als je in het bezit bent van een compressor.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

De hechtingskracht van een vacuumsysteem hangt af van de onderdruk EN het oppervlak waarover de onderdruk wordt verdeeld. De kracht is onderdruk maal oppervlak.
    Je hebt in principe geen pomp nodig die veel lucht hoeft te verplaatsen dus een stofzuiger zou ongeschikt zijn omdat die meestal de lucht gebruikt om de motor te koelen.
    Als je met een venturi-systeem kan werken zou je wel weer een stofzuiger kunnen gebruiken.
    Je zou eens kunnen Googlen, dan zie allerlei geknutselde systemen die erg werkzaam zijn.

Ik heb al veel op zoekmachines gekeken en video's gezien, maar wat ik me afvraag is,
    wat gebruikt Festool er zelf voor.
    Want misschien dat je het in onderdelen kunt kopen.

Heeft iemand de vacuumpomp en klem-systeem van Festool?

staat er bij festool geen onderdelen tekening op de site van het systeem.
    Dan zou je de onderdelen los kunnen bestellen.

venturisystemen werken met perslucht door een kleine opening te blazen voor de opening ontstaat dan via een aftakking een vacuum.Worden veel op zuignapsystemen gebruikt.Ook schottenpompen kan je goed gebruiken hebben nauwelijks onderhoud nodig en trekken genoeg vacuum om grote plten vast te houden.

Bij Hafele hebben ze dat venturi systeem.

Vac-Clamp kit vc5 dubbel
    Artikelnummer 008.31.001

Vac-Clamp kit vc4 enkel
    Artikelnummer 008.31
    Misschien dat je daar wat mee kunt..000

Ik heb ze zelf liggen,(kosten vielen mee) maar heb er nog niks mee gedaan.

8-)

http://easylink.hafele.com/is-bin/INTER ... 00&x=0&y=0

Ik zie echter geen prijzen op die website, is het mogelijk dat je hiervan een screenshot maakt en die hier plaatst?
    Komen de specificaties overeen met die van Festool?

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is het type en model nummer wat Festool gebruikt,
    dit is waarschijnlijk een model van Festo.
    Dit zijn namelijk hele stille en compacte pompjes.

http://www.festo.nl/

Forum Rechten