VDH machines

Jan1988

Actieve deelnemer
4 jul 2017
37
0
Omg. Eindhoven
VDH machines/Tendo Tools

Hoi,

Wist niet zo goed waar ik dit bericht moest plaatsen, maar het gaat over de aanschaf van een machine.

Heeft er iemand ervaring met VDH machines in Utrecht? Reviews op het internet lopen uiteen van 'zeer goed' tot 'zeer slecht'

Hoe zijn de meningen hier?

Dank je,
Jan
 
Laatst bewerkt:

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Sinds het bedrijf in handen is van Vynckier en van uit België wordt bevoorraad en bestuurd is er wel iets veranderd.
 
Laatst bewerkt:

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Mijn ervaring is van niet ... de service is teveel op afstand gekomen en de Belgen zijn niet bepaald goed georganiseerd.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Ik ben er twee keer binnengeweest (voor een Harvey toen ze die nog hadden en later voor een vandiktebank) en werd niet bepaald vriendelijk ontvangen. Meer in de zin van "daar staat de machine, dat kost hij en jij zal 'm waarschijnlijk toch niet kopen, dus waarom tijd aan je besteden".
Resultaat dat ik de machines (dus) ook niet daar heb gekocht.

Rob
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Ik ben er twee keer binnengeweest (voor een Harvey toen ze die nog hadden en later voor een vandiktebank) en werd niet bepaald vriendelijk ontvangen. Meer in de zin van "daar staat de machine, dat kost hij en jij zal 'm waarschijnlijk toch niet kopen, dus waarom tijd aan je besteden".
Resultaat dat ik de machines (dus) ook niet daar heb gekocht.

Rob
Ik kocht er in 1994 een Wabeco metaalfreesbank. Toen ging het nog wel met de heren Van het Hull en Vleesch-Dubois.
Maar vorig jaar stapte ik er binnen voor een vandiktebank en ik had dezelfde ontvangst zoals hierboven beschreven.
Ze doen arrogant en elitair. Niet mijn soort van winkel. Ik had voor deze vandiktebank geen zin in HBM, dus uiteindelijk ben ik naar Baptist gegaan in Arnhem.
Ik wil nog eens gaan kijken bij Kruis in Rotterdam. die duikt op bij elke zoekopdracht. Dat wil niks zeggen misschien, maar als ik weer eens in Rotterdam ben, ga ik daar eens kijken.
 
Laatst bewerkt:

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Nog een kleine bedrijfsgeschiedenis:
Ze waren eerst EMCO dealer. Toen EMCO stopte, werd de zaak overgenomen door Vleesch-Dubois en Van het Hul. Ziedaar de naam ook. Van Belgische overname wist ik niet eens, zó weinig kwam ik er nog.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Ik meen hier laatst ook ergens gelezen te hebben dat ze mot hadden gehad met (de importeur van) Harvey en daardoor naar een ander merk gelijkende (zaag)machines zijn overgestapt. Maar kan dat bericht nu niet zo snel meer vinden. Ze voeren nu het merk "MW-Tech Harvey" die ik op de site van Vynieker onder andere typenummers met dezelfde foto's zie staan. Is dat een eigen fabrikaat dat iemand weet?

Even met een voorgevoel dat ik een sterk vermoeden heb waarom Jan de vraag over VDH stelde... @Jan, of heet dan handel met voorkennis :cool:
 

Jan1988

Actieve deelnemer
4 jul 2017
37
0
Omg. Eindhoven
Hey Rob,

Is precies waarom ik het vraag, vanwege de Harvey zaagtafel.

Zij zijn dealer van de MW Tech Harvey inderdaad. Machine lijkt gelijkend aan de ‘normale’ Harvey. Iemand bekend waarom zij het MW Tech voeren?

Zo zie ik op de website van de Belgische leverancier, tendotools, ook de MW Tech stickers op de machine zitten, maar hier gebruiken ze wel de Harvey serie nummers.

Dan meteen een vervolg vraag: iemand ervaring met Tendotools?


Groeten,
Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Volgens mij zijn er meerdere hier van het forum die een Harvey bij Peulen in Rotterdam hebben gekocht en daar prima service hebben gekregen. Probeer die eens.

Ik kocht er in 1994 een Wabeco metaalfreesbank. Toen ging het nog wel met de heren Van het Hull en Vleesch-Dubois.
Maar vorig jaar stapte ik er binnen voor een vandiktebank en ik had dezelfde ontvangst zoals hierboven beschreven.
Ze doen arrogant en elitair. Niet mijn soort van winkel. Ik had voor deze vandiktebank geen zin in HBM, dus uiteindelijk ben ik naar Baptist gegaan in Arnhem.
Ik wil nog eens gaan kijken bij Kruis in Rotterdam. die duikt op bij elke zoekopdracht. Dat wil niks zeggen misschien, maar als ik weer eens in Rotterdam ben, ga ik daar eens kijken.

Kruis in Rotterdam is voornamelijk gericht op kleine handmachines en is een grote leverancier voor de aannemers. Veel zaken wippen nog even langs voor een doos schroeven of een boor. Wel hebben ze een kleine showroom met handmachines, maar om mee te kunnen met de prijzen zijn ze bewust in het oude pand blijven zitten, en dat is echt oud. De service is uitstekend, ik heb er al twee machines vandaan, waarvan de Festool bovenfrees moest worden omgeruild.

Werd zonder blikken of blozen een ander uit het magazijn gehaald. Ik moet zeggen dat ik ze vaak scherp vind met de prijzen van Makita en Festool en het daarrom liever bij hun koop, dan heb je de service ook om de hoek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.