Tip: Lidl Powerfix beitels (8, 13, 18 en 24mm)

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
De Lidl Powerfix beitels liggen weer in de winkels. Hier op het forum meerdere keren aangehaald als prima prijs/kwaliteit verhouding en ook besproken door Paul Sellers. Voor €7,99 kan je je hier geen buil aan vallen. Mocht je geen Lidl in de buurt hebben maar wel zo'n setje willen dan wil ik ze best voor je aanschaffen en daarna kan ik ze opsturen. Stuur me maar even een PB'tje.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Goede tip, ik heb ze gisteren gekocht. Ze zijn inderdaad wat grof afgewerkt en ze moeten gevlakt en gewet worden, maar voor dat geld is het denk ik geen verkeerde koop. Een mooi groot handvat ook in vergelijking met andere beitels die ik heb.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De afwerking is matig, grof geslepen, niet gewet en in de blanke lak. Het handvat is ook redelijk grof
Als je er 10 minuten per beitel telt voor het vlakken en wetten, zijn ze vlijmscherp.
Standtijd nog geen idee.
Vorm van het handvat is niet helemaal mijn idee van een prettig handvat, maar dat is op te lossen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Inmiddels een maand verder.
De standtijd valt mij niet tegen, het zijn steekbeitels, geen hakbeitels.
Maar scharnieren inlaten gaat er prima mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.