Hout muurafdekker blind plaatsen?

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Heeft iemand ervaring met een houten muurafdekker/leuning (1,2m lang) blind op een muur van porisosteen te plaatsen. Het gaat om een afdekker van merbau, waar ik een sponning van 6 mm heb gemaakt die over de muur valt. Ik zat te denken aan pur op de muur en twee draadeinden in het hout te draaien en gaten in de muur te boren. Gaten volgooien met chemisch anker?

Heeft iemand hier ervaring mee of andere goede ideeën?
IMG_20200225_165727.jpg
 

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Je gaf zelf al een goed antwoord, ik zou stokeinde doen daar zit aan één kant houtdraad en de andere zijde schroefdraad deze draai je in het hout en je boort chemische ankers in je muur, tegenwoordig ook verkrijgbaar in kit kokers. Je kunt er altijd nog extra dotten Polymax van bison tussen doen. Maar zoals superkees zei kan ook , flink wat dotten polymax en aandrukken, let wel dat alle stof weg is van de muur anders doe je er eerst wat diepgrond op tegen de ergste zuiging
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
367
159
Eindhoven
Ik zou ipv draadeind een paar stokeinden gebruiken, met chemisch ankers en dan hightack over het gehele oppervlak, pur zet misschien teveel uit.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Illbruck steenlijm... ik PUR pistool. Dat gaat niet meer los... en makkelijk monteren... zoek maar op Illbruck PU700. Topspul.

Ander soort montage PUR gaat ook prima
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.