handgesmede spijkers met schroefdraad

knikkerkoning

Actieve deelnemer
14 jun 2019
198
47
Heerenveen
goedeavond, ik ben een tijdje geleden een keer ouderwetse handgesmede spijkers met schroefdraad tegen gekomen. Daarmee bedoel ik dus de helft ouderwets en de andere helft gewoon schroefdraad zodat je hem gewoon in een plug zou kunnen draaien. Echter kan ik deze nergens meer vinden, weten jullie waar ik het over heb en waar ik deze eventueel vandaan kan toven? bijgevoegd een foto van de spijkerhand-gesmede-nagels-35mm.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Als er geen bit in de kop past, en de kop rond is, kan je hem alleen erin slaan. Dan noem je dat in het algemeen niet schroeven maar spijkeren. Een schroefspijker heeft maar een hele flauwe "schroefdraad", dat noem je dus ook geen schroef.

In de vraag ging het trouwens over een spijker in een plug, kan dus in de vorm van een slagplug. Of je dat een schroef noemt laat ik in het midden :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.