Vraagje/meedenken voor een HOW zero clearance insert

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik heb me laten inspireren door Dennis van HOW en ik wilde een zero clearance insert naar zijn ontwerp gaan maken.

Echter viel me iets op aan mijn DW7491.
In de normale stand van mn geleider heb ik vrij weinig vlees over om de luchtsleuven te maken die Dennis erin heeft.

Maar als ik mn geleider omdraai zou het wel kunnen toch?
Ik moet dan alleen wat verzinnen voor het meetlint......(een 3e lint plaatsen van banggood of zo) en ik heb minder uitslag dan de orginele stand.

Maar als ik de geleider op links zou zetten tbv een betere stofafzuiging......dat moet toch gewoon kunnen?
Of maak ik ergens een denkfout?

Dennis.......kom d'r maar in.....:D

IMG_9201.jpg

IMG_9202.jpg

Grt,
Danny
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Welke kant kantelt je zaagblad op als je 'm onder een hoek zet?
Want als die dan vervolgens richting de geleider gaat is dat niet zo handig (met zagen smalle stukken in verstek), dan zaag je in je geleider met een beetje pech :(.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Oh ja.....goeie.....wel richting links inderdaad.

Maar waar t mij eigenlijk om gaat is om een paar inserts te maken.

-Voor haaks zagen
-Voor verstek
-Voor m'n Dado stack.....

80 procent vd tijd zaag ik haaks en binnen de 56 cm(wat mn max uitslag is als ik mn geleider op links zet) en daar wil ik dan natuurlijk mn beste stof afzuiging hebben......

Voor die ene keer dat ik breder moet dan 56 accepteer ik de mindere afzuiging van de standaard insert wel.....

Gr,
Danny
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Vanmorgen begonnen met m'n eerste stappen op het gebied van zero clearance inserts.....

12mm MDF op dikte geschaafd en ruw op maat gezaagd.(jeetje wat wil ik die stofafzuiging graag werkend hebben)
Daarna met een freesje...(flush bit) langs het orgineel om de juiste pasvorm te krijgen.

Gaatjes erin voor het stellen en vastzetten, randje erlangs gefreesd en gemonteerd.

Ben er best wel blij mee als eerste opzet.
Ik denk dat ik deze houd zoals ie is, en met andere plaatjes ga experimenteren met stofafzuiging.

Wellicht dat ik zelfs wat zwart MDF ga halen om helemaal een insert zoals Dennis te maken....
Wordt vervolgd dus....

IMG_9204.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.