Dalbergia Stevensonii - Honduras Rosewood balkjes! 100 x 5 x 2,4 cm

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Hallo,

Ik heb een aantal prachtige balkjes Honduras Rosewood! Lang geleden gekocht van een bedrijf dat xylofoons maakt en failliet ging en daar lag alles toen al vele vele jaren. Dus droog hout, direct te gebruiken. Ik heb volgens mij ook nog Dalbergia Nigro (Braziliaans rosewood), ik moet de voorraad nog even goed bekijken.

De balkjes hebben een lengte van 100cm, breedte van 5 cm, en dikte van ca. 2,4 cm.

Op de foto's hierna heb ik 1 zijde geschuurd (niet geschaafd). De balkjes zijn vrij zwaar (!). Het is te verzenden maar kan dus afhankelijk van hoeveel je wilt al snel boven de 10 kilo komen.

EDIT : Ik had 1 balkje gepakt van zolder. Ik heb er met een zaklamp even goed naar gekeken en er nog even een gepakt. Er zitten wel ruwe kanten aan, ik heb zelf een vandikte schuurmachine en daar mee is het zo netjes maar hou er dus rekening mee dat je met schuren wel langer bezig bent! Als je een schaafbank hebt is het natuurlijk weer wel een eitje ;) Ik plaats onderaan even nieuwe foto's van een niet geschuurd balkje!


4 balkjes 20 euro.
10 balkjes 40 euro.
30 balkjes 110 euro.
Meer dan 10? dan liefst ophalen (in Apeldoorn).

20200301_162710_resized.jpg
20200301_162658_resized.jpg
20200301_162701_resized.jpg
20200301_162705_resized.jpg
20200301_162724_resized.jpg
20200301_162747_resized.jpg
20200301_162800_resized.jpg


en dit is de andere kant, hier zie je hoe het er ongeveer uit ziet als je het nog niet hebt geschuurd of geschaafd. Vanzelfsprekend is ieder balkje uniek en anders :)
20200301_162811_resized.jpg

Update: geschuurd en niet geschuurd naast elkaar!
20200304_191022_resized.jpg
20200304_191025_resized.jpg
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Heren, pas op hiermee!
Deze houtsoort staat op de CITES-lijst sinds 2017. Dat geldt zeker voor de D. nigra die er al heel lang op staat.
Als de douane hier lucht van krijgt zijn jullie goed de klos. Tenzij er natuurlijk de benodigde papieren bij zijn.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Laatst bewerkt:

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Ik heb dit hout al ver voor 2017 gekocht, dus lang voordat het op de Sites lijst kwam. Het was al vele jaren in opslag. Ik heb wel daar de papieren van maar daar staat geen specificatie op wat het is, behalve dan dat het hout dus komt van de inmiddels failliete xylofoon bouwer (hoe heten ze nou ook al weer...de Kroon of de Brug uit Hilversum (doe het even uit mijn hoofd, moet dat even opzoeken). De houtsoort was daar volop aanwezig voor die xylofoons.

Voor prive gebruik is het meen ik toegestaan zolang je kunt aantonen dat het al langer in bezit is maar ik ben allesbehalve een expert op dit gebied. In de gitaarbouw is het volgens mij ook toegestaan zolang je wel; oppast als je een gitaar aan het buitenland zou verkopen. Maar nogmaals, ik ben geen expert. Er is geen sprake van illegale import of iets dergelijks, daarvoor is het al veel te lang in mijn bezit en voor mij dus vele jaren bij genoemd bedrijf. Ik zal de papieren opzoeken als ik thuis ben

Ik ben nu druk, ik zie intussen vele PM berichten, ik kom er zsm op terug bij de geinteresseerden.
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Ik heb veel reacties en ook best redelijk grote aantallen. Wat ik zal doen: ik haal het dit weekend allemaal van zolder en handel het op volgorde af van PM berichten. Ik denk dat ik zeker 100 balkjes heb dus de meesten zullen wel kunnen krijgen wat ze hebben gevraagd maar geef me dus even tijd aub om het zaterdag op een rijtje te zetten. Ik meld me bij de personen (ook als je nog geen reactie hebt gehad) :)
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
er komt zo een partij dalbergia nigra aan, andere maat. Hou even de nieuwe advertentie in de gaten :) Ook een doos met kleinere latjes dalbergia stevensonii (voor de Cites vragen : al sinds 2007 in mijn bezit en daarvoor jaren gedroogd bij bedrijf in Hilversum).

EDIT : ik zat al enorm snel aan het maximum aantal berichten in mijn postbus en moest meerdere keren dingen weggooien omdat ik weer meldingen kreeg.
Ik hoor zojuist dat ik 1 persoon vergeten ben te beantwoorden, mijn excuses als ik dit bij nog iemand vergeten ben(!) maar ik kan niet meer alles terugkijken omdat ik heb opgeschoond.


maar zoals gezegd : dit topic mag een slotje op, het is verkocht :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.