Samurai jig van plexiglas voor bovenfrees

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Er staan veel filmpjes op YT voor een samurai jig en het idee om hem van plexiglas te maken spreekt me wel aan.
Bij zo'n film staat deze dropbox link met daarin de tekeningen.

[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]https://www.dropbox.com/sh/4focb4zo4wtyb8f/AABgwDybLdShJM7w8urYeAhga?dl=0

Ik heb de dxf file naar een online aanbieder van plexiglas gestuurd, maar als ik die bij hen laat frezen kost hij 120 euro. Beetje te gek als bij hen een stuk van 300x300x10 zo'n 11 euro kost.

Ze schrijven dat je ijzerboren moet gebruiken om in plexiglas te boren. Heb ik dan ook speciale frezen nodig als ik die sleuvel er zelf in wil maken? Mijn basissetje is denk ik alleen voor hout.





[/FONT]
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Gewoon met je eigen bovenfrees. Malletje maken met een parralelaanslag. Kopieer ring er onder en dan kan je prachtige sleuven frezen/ Zou het wel doen met een klein staaf freesje van 6 mm. Zou de sleuven m8 dan 9 mm breed maken.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Leuk systeem. Lijkt verdacht veel op een jig van Festool
Die heb ik jaren geleden ook op de cnc gemaakt, geschikt voor een kopieerring van 30 en 17 mm.
Materiaal was van 8mm dik plexiglas.
Hoeft inderdaad niet meer te kosten dan 50 euro, inclusief verzendkosten.
IMG_0074.jpg
IMG_0075.jpg
IMG_0076.jpg
IMG_0077.jpg

Groet,
Jan
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
heb je die zelf op je cnc gemaakt of ergens voor 50 euro laten maken? Dat vind ik nog wel een te overwegen prijs, 120 niet :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.