mijn nieuwste aanwinst

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey,

vandaag was de dag waarop ik al een tijdje had zitten wachten ,
de dag dat mijn combine geleverd werd :D
de combine komt in een ondergrondse kelder die men vader en grootvader vroeger nog met de schop hebben uitgegraven ( en als ik zo de verhalen hoor van men grootvader moet dit een helse karwei geweest zijn ) .
en deze kelder gebruikte mijn vader ook als werkruimte.
de ruimte gaat nog 4m verder achter de muur met de deur in , dus ik kan nog uitbreiden als ik wil maar die ruimte hou ik graag nog wat voor mezels want hier staan men aquariums , tv en computer , en het is er lekker fris iop hete zomerdagen :lol:
IMG_1571.jpg

IMG_1570.jpg


maar natuurlijk zat er wel een addertje onder het gras , en dat was dat de machine langs
een trap naar beneden moest gaan en door een deuropening met +-30mm speling in aan de zijkanten en 40mm aan de bovenkant .
als je naar de foto kijkt zie je dat de muur nog smaller wordt , dit is de fundering van het huis dat je ziet .
IMG_1582.jpg


het gemakkelijke gedeelte .
IMG_1586.jpg

IMG_1591.jpg

IMG_1592.jpg


going down
IMG_1601.jpg

IMG_1608.jpg


gemonteerd , geïnstalleerd en uitgeprobeerd :)

IMG_1625.jpg

IMG_1626.jpg

IMG_1628.jpg

IMG_1629.jpg


was ik even blij als de combine beneden stond zeg .
dan maar direct de schaaf eens getest en direct ook de stofafzuiging en dit bevalt me tot nu toe al zeer .
hieronder nog een filmpje met alle foto's , en zal binnenkort ook eens een filmpje maken van de machine ;)

[MEDIA=youtube]LYIexUZa0Ak[/MEDIA]

groetjes
ruben
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Het lijkt wel of die takel enkel aan de schraag vasthangt... :shock:
Een hele karwei inderdaad.
Enige nadeel: Als het eindresultaat van je werkstuk wat tegenvalt, kan je het niet meer op je machine steken! ;)
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Ik zou ook niet graag willen ruilen met de man die onder de machine op de trap staat! Als het mis gaat, gaat het ook goed mis met die man.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Wow, mooie machine!!! Daar ga je veel plezier aan beleven. Ga je verder nog wijzigingen aanbrengen in de werkplaats. Ik kan me voorstellen dat die betonblokken uit het zicht komen bv?

Hou je ons op de hoogte over de ontwikkelingen?
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
ik vind het schandalig om zo'n mooie machine in zo'n ruimte te zetten,

Maar mischien oogt de machine daarom wel mooier
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
@ rudy , dank je
@jokke , zoals surfie al zij was de takel vastgebonden aan de struik erachter , dank je .
@ Hubert. , dank je . het zal idd wat krap worden bij het zagen van platen maar ik maar ik kan de ruimte nog altijd uitbreiden indien nodig , maar nu eerst alles wat beter inrichten .
@ marco , dit was de gevaarlijkste plek daar geef ik je 100% gelijk in, hij heeft hier wel enkel gestaan tot de transpallet er vanonder kon.
@ rickkoorman , dank je . als eerste moet ik de ruimte wat opnieuw herinrichten , kastjes maken voor aan de muur zodat ik op de vloer wat meer ruimte krijg.
welke betonblokken bedoel je juist ? die muur beneden aan de trap of binnen de iton blokken ?

groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.