Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

mijn nieuwste aanwinst

hey,

vandaag was de dag waarop ik al een tijdje had zitten wachten ,
    de dag dat mijn combine geleverd werd
    de combine komt in een ondergrondse kelder die men vader en grootvader vroeger nog met de schop hebben uitgegraven ( en als ik zo de verhalen hoor van men grootvader moet dit een helse karwei geweest zijn ) .
    en deze kelder gebruikte mijn vader ook als werkruimte.
    de ruimte gaat nog 4m verder achter de muur met de deur in , dus ik kan nog uitbreiden als ik wil maar die ruimte hou ik graag nog wat voor mezels want hier staan men aquariums , tv en computer , en het is er lekker fris iop hete zomerdagen :lol:

maar natuurlijk zat er wel een addertje onder het gras , en dat was dat de machine langs
    een trap naar beneden moest gaan en door een deuropening met +-30mm speling in aan de zijkanten en 40mm aan de bovenkant .
    als je naar de foto kijkt zie je dat de muur nog smaller wordt , dit is de fundering van het huis dat je ziet .

het gemakkelijke gedeelte .

going down

gemonteerd , geïnstalleerd en uitgeprobeerd

was ik even blij als de combine beneden stond zeg .
    dan maar direct de schaaf eens getest en direct ook de stofafzuiging en dit bevalt me tot nu toe al zeer .
    hieronder nog een filmpje met alle foto's , en zal binnenkort ook eens een filmpje maken van de machine

http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

groetjes
    ruben

Re: mijn nieuwste aanwinst

Wel een hele klus om dat in de kelder te krijgen!
    Veel plezier met je aankoop.
    Jam jam

Het lijkt wel of die takel enkel aan de schraag vasthangt... :shock:
    Een hele karwei inderdaad.
    Enige nadeel: Als het eindresultaat van je werkstuk wat tegenvalt, kan je het niet meer op je machine steken!

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

mooi ding 8-) , maar....
    heb je nog wel ruimte om te zagen? :?

enne, zat die schraag waar de lier op zat ook vast? :lol:

ja die schraag zit vast aan de grond of aan een stam van de struik erachter

Ik zou ook niet graag willen ruilen met de man die onder de machine op de trap staat! Als het mis gaat, gaat het ook goed mis met die man.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Wow, mooie machine!!! Daar ga je veel plezier aan beleven. Ga je verder nog wijzigingen aanbrengen in de werkplaats. Ik kan me voorstellen dat die betonblokken uit het zicht komen bv?

Hou je ons op de hoogte over de ontwikkelingen?

ik vind het schandalig om zo'n mooie machine in zo'n ruimte te zetten,

Maar mischien oogt de machine daarom wel mooier

@ rudy , dank je
    @jokke , zoals surfie al zij was de takel vastgebonden aan de struik erachter , dank je .
    @ Hubert. , dank je . het zal idd wat krap worden bij het zagen van platen maar ik maar ik kan de ruimte nog altijd uitbreiden indien nodig , maar nu eerst alles wat beter inrichten .
    @ marco , dit was de gevaarlijkste plek daar geef ik je 100% gelijk in, hij heeft hier wel enkel gestaan tot de transpallet er vanonder kon.
    @ rickkoorman , dank je . als eerste moet ik de ruimte wat opnieuw herinrichten , kastjes maken voor aan de muur zodat ik op de vloer wat meer ruimte krijg.
    welke betonblokken bedoel je juist ? die muur beneden aan de trap of binnen de iton blokken ?

groetjes
    ruben

Ik denk dat rick idd de muur bedoelt..

ruimte sparen kan je idd best doen met hangkasten boven alle werkvlakken. Of de muur bekleden met platen, waar je je gereedschap aan kan hangen.

Forum Rechten