advies gevraagd, douchedeur

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
hallo,

Ik ben van plan om voor in de badkamer een douchedeur te maken. dit moet een staal look idee hebben.
aangezien ik voor hout genoeg machines bezit, en voor staal niet, wil ik dit uit hout maken.

als glas er tussen in wil ik gebruik maken van polycarbonaat/plexiglas.

nu twijfel ik of ik dit uit massief (hard) hout zou maken, of 2 platen v313 mdf en deze uitfrezen zodat daar de plexiglas in valt, en vervolgens de beide platen op elkaar lijmen.

ook zit ik te denken wat voor scharnieren het beste zijn, en of het niet gaat hangen en kromtrekken, of daar nog een ijzeren staaf in frezen en deze erin zetten?

wat zijn jullie ideeën hierover?

het moeten 2 deuren worden, van ongeveer 55cm breed,

zie afbeelding als voorbeeld, dit is dan echter een aluminium deur.

Ik zie jullie reacties/opmerkingen/suggesties wel verschijnen ;)
 

Bijlagen

  • Let Nisdeur 600.jpg
    Let Nisdeur 600.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 262

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Heel flauw, maar ik heb nog nooit een houten douchedeur gezien. En ik heb ooit proef ondervindelijk ervaren dat bij dit soort dingen dat wellicht een reden heeft :p .
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
367
159
Eindhoven
Mdf zou ik niet doen; voor een klant heb ik lang geleden een douchedeur van ca 100x230cm gemaakt in abachi, nooit geen klachten van gehad.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.067
393
Waarom perplex en geen glas.

die look is voor metaal dat is in hout niet te doen als je een stevige deur wilt.
 

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
iedereen bedankt voor de reacties,

wegens vakantie ben ik niet eerder op het forum geweest dan nu,

waarom hout: ik dacht mooi makkelijk, en als het goed in de verf zit zal het wel meevallen ;)
de reacties te lezen heb ik daar te makkelijk over gedacht,

waarschijnlijk ga ik het nu toch uit ijzer maken, (mooie reden voor uitbreiden van machines toch :cool:)

de reden voor polycarbonaat, is dat het mij net wat veiliger lijkt dan gewoon glas, of dan voor veiligheidsglas gaan.

nogmaals iedereen bedankt voor de reacties, en ik zal verder gaan denken over wat het nu word ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.