Omklapinrichting Felder met gasveer

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Een vraagje voor de Belgische forumleden:

Is er iemand die op zijn Felder een omklapinrichting voor het aanvoerapparaat heeft staan met gasveer? Ik heb nu de omklapinrichting gekocht zonder gasveer, omdat die met zogezegd niet past op mijn versie (mijn machine is van 2001) alhoewel ik denk dat dit toch zou moeten lukken.

Het gaat hierom: https://be.feldershop.com/be/Frezen...ER-Omklapinrichting-voor-aanvoerapparaat.html

Het stuk apart bijbestellen is geen optie. vandaar zou ik nu graag bij iemand het metalen plaatje waarmee de gasveer is bevestigd overtekenen en dit zelf uitslijpen uit een stuk metaal en daar de geschikte gasveer bij zoeken. Ik heb mijn aanvoerapparaat (een oude maar degelijke Holzher met drie wielen) er al op gemonteerd, maar zonder de gasveer blijf ik het een heel zwaar gewicht vinden. En zonder aandrijfapparaat werken vind ik, behalve voor grotere stukken, veel te gevaarlijk. Ik neem liever geen risico hierin.

Eventueel andere tips?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.037
2.572
Je kan het steuntje toch zo namaken van het plaatje uit je link? Foto nemen, uitprinten, de maat van dat omklapdeel weet je, want die heb je zelf. Kan je de andere maten toch uitrekenen? Gasveer zal wel als vervangonderdeel leverbaar zijn.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
722
30
BE / Tienen
Heb de desbetreffende omklapinrichting staan. Onderschat de kracht op de gasveer niet... Aanvoerapparaat moet ook zwaar genoeg zijn om de omklapinrichting beneden te houden (De eerste hier was kleine comatic: gasveer hiel aanvoerder omhoog...). Gasveer loshalen heb ik geen zin in (is niet zo heel simpel owv de opspanning). Plaatje overtekenen en doorsturen evt. wel of eventueel wat nameten op machine inzake ruimte bevestigingspunten etc. Moet alleen wat geduld hebben, kom een keer of 2 per week op forum en heb het vrij druk:cool: Langs komen mag altijd, maar je bent al snel een goed uur onderweg vanuit Gent....

Ik wil ook eens kijken of ik artikelnummer van dat plaatje terug vind, ben je zeker dat nabestellen geen optie is?
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Tienen is inderdaad een eindje rijden😉

Mocht je misschien de onderdelenlijst hebben die normaal bij de omklaprichting zit, dan ben ik daar al een heel eind mee op weg geholpen. Ik heb gezocht, maar de artikelnummers zijn nergens te vinden online.

Ik denk niet dat de gasveer de aanvoerder zal omhoog duwen. Die weegt grof geschat zo'n 50 kilo🙂
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
722
30
BE / Tienen
Stuur even je gegevens door via PB, dan stuur ik je de montagehandleiding & onderdelentekening met bestelnummers van de betreffende delen door (E-mail, eventueel GSM nummer / Whatsapp als je foto's nodig hebt). Heb hem op de scanner gelegd, maar zie niet dadelijk de optie om bijlagen via PB te versturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.