Waar op letten bij vlakvandiktebank ? ( Electra Beckum HC260

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo
Mijn vader en ik zijn van plan een vlakvandiktebank te kopen van electra beckum hc260 te kopen.
Nu heb ik wel een beetje verstand van machienes enzo maar heb niet egt een idee waar ik nou precies op moet letten als we er naar gaan kijken.
Kan iemand mij tips geven waar ik egt naar moet kijken als ik zo ding voor me heb staan?
Dus hoe kan ik zien of de machiene nog goed is.

Groetjes RemonHamberg
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Je gaat dus tweedehands kopen?

-Belangrijkst is of je hem op 230V of 400V wilt gaan gebruiken. Koop geen 400V als je dat niet voorhanden hebt (open deurtje...)
-Welke afmetingen wil je gaan schaven en komt dit overeen met de machine die je op het oog hebt (zowel schaafbreedte maximale schaafdikte hout als lengte van de tafels)
-In welke staat verkeert de machine (roest van de tafels, kapotte elektra, degelijkheid onderstel)
-In welke staat verkeren de messen (moeten ze direct geslepen worden, nieuw gekocht)
-Loopt de machine lekker (nooit blind kopen, altijd in het werk willen zien)
-Is de hoogte instelling van de vandiktebank nog in orde?
-Is de doorvoerrol nog in goede staat?
-Wat heb je er voor over en wat is een reeële prijs?

Succes met zoeken!

@lex
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo
Alex ten eerste bedankt voor je reactie.
Ben zojuist heen gegaan met mn vader even kijken naar de machiene.
Zag er egt super goed uit , geen spatje roest beitels waren nog egt 100% etcetc.
Nu ga ik morgen met mn vader de machiene ophalen + een fijnstofafzuiging erbij.
Heb er nu al zin in.

Groetjes Remon Hamberg
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Veel plezier van je aankoop. Heb toevallig laatst ook een HC260 gekocht. Erg fijne machine, zeker voor een 'beginners' machine.
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
l3nna3rt dat is mooi om te horen :D want die van ons is egt in top staat.
Weet trouwnes iemand nog waar we een langgatboormachiene voor op de hc260 kunnen kopen?
groetjes remon
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.