Incra LS positioner ophangen/opbergen?

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik zit te broeden op een mogelijkheid om m’n Incra LS positioner tegen de wand op te kunnen bergen, als ik die niet nodig heb. Met alle toeters en bellen die er op zitten. Ik heb een freestafel in m’n tafelzaag geintegreerd, maar gebruik de positioner voornamelijk bij freeswerk. Als ik moet zagen gaat ie er af en gebruik ik de originele langsgeleider. Voordat ik zelf een wiel ga uitvinden de vraag: heeft iemand daar al een briljante oplossing voor bedacht? En dan natuurlijk: #Hoedan?:)
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik zie die dure woodpeckers spullen en aanverwatnte artikelen avaak in een houten box/inlay aan de wand hangen van die jaloersmakende youtube workshops.muurmontage.jpg
 
Laatst bewerkt:

SebMeijer84

Actieve deelnemer
16 apr 2016
40
0
Santpoort
Kijk eens naar de filmpjes van Dennis / Hooked On Wood. Hij heeft echt een fantastisch mooie werkbank gemaakt waarbij je de Incra kan gebruiken met de ingebouwde freesmachine. Gebruik je de frees/ LS positioner niet, dan kun je hem makkelijk los maken en weghangen. Op YouTube kun je een goed beeld hiervan krijgen:
https://youtu.be/kbNEB11DbDU?t=140

Deze werkbank staat ook nog op mijn ToDo lijstje..
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Misschien niet helemaal de antwoord op jou vraag, maar op youtube zijn tig-tal filmpjes te zien hoe men het aangepakt heeft. De ideeën zijn divers en zit vast een bij wat je aanspreekt.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
arjaano . maja...

dat het niet standaard geleverd wordt snap ik, dan mag dat toch wel als inspiratie dienen, zo'n inlay om op te hangen is natuurlijk zo gemaakt.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Dank voor de suggesties en reacties zover.
@MaartenS: inderdaad, een inlay is zo gemaakt. Maar voor een LS 32" positioner wordt dat wel een dingetje.....zeg maar ding:rolleyes:.
@SebMeijer84: ik heb de oplossing die Dennis (Hooked On Wood) inderdaad gezien en zit in dezelfde richting te denken, maar zocht nog naar andere ideetjes.
@Joop van M.: dat valt nog best tegen hoor, wat er zo op YouTube te vinden is betreffende een opbergsysteem voor een Incra LS.

Vaak vind ik op de FOG ook heel slimme oplossingen voor van alles, maar hiervoor heb ik daar nog niets kunnen vinden.
Ik zoek dus nog even door. Ik laat het weten als ik iets gevonden heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.