Hoe kan ik een gelakte tafel het beste schuren?

Ida Venhuizen

Nieuw lid
13 mrt 2018
3
0
Hoi, ik wil een gelakte tafel opknappen, kan ik hem met een bandschuurmachine schuren of is met rotex met speciale schuurschijven voor gelakt hout beter??
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Bij een bandschuurmachine kan je veel sneller fouten maken dan met een rotex. Bandschuur gaat dan weer wel sneller. Probeer het eerst uit op de onderzijde als je nooit met zo'n machine hebt gewerkt. Bandschuurmachine met schuurraam is ideaal. Je kan ook een parket schuurmachine huren. Gaat lekker snel. Bedenk alles wat snel gaat is tricky.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Hoi, ik wil een gelakte tafel opknappen, kan ik hem met een bandschuurmachine schuren of is met rotex met speciale schuurschijven voor gelakt hout beter??

Je kunt de lak ook met een hete lucht pistool heet maken en dan afkrabben, daarna schoonmaken en opschuren. Dat is misschien niet zo snel als bandschuurmachine maar wel zekerder
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.