Gevaarlijke fout. Dom dom dom.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb twee lucht geactiveerde schakelaars die tussen het stopcontact en the bank’s kabel word geplaatst, de lucht schakelaar heeft een dun rubber/plastic slangetje met een rubber luchtbulb aan het einde dat de schakelaar dus aan of afzet waneer je die perst.

Ik heb een platte magneet aan de onderzijde gelijmd, en zet de bulb neer waar Ik werk, heb de eerste al ongeveer 20 jaar in gebruik, en een tweede een jaar of 6, werkt perfect.

Oh ja die schakelaar kun je ook op de vloer plaatsen en met je voet bedienen waneer je beide handen nodig hebt voor het draaien.
Air actuated switch.jpg Big lathe.jpg Mini Jet lathe.jpg
De schakelaar aan de Jet is zo’n goedkoop Chinese ding die altijd problematic zijn, heb er al een paar keer eentje gerepareerd en deze started to act up, zo nu gebruik ik de lucht schakelaar, werk perfect.
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Je kunt gewoon een stopcontact met schakelaar nemen en dan het stopcontact (wandcontactdoos) via de schakelaar bedienen.
Eventueel een magneet aande achterkant bevestigen en klaar.
Gebruik dit nog wel eens als ik twee handen nodig heb bij een bewerking.
Ik kan dan met de voet de schakelaar bedienen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ik heb ook een plankje met twee voetpedalen met schakelaars. Gebruik ik als ik mijn freesmachine op zijn kop in een opstelling gebruik samen met mijn bandschuurmachine in een tafel. Voeding via mijn stofzuiger. Handig voor seriewerk. De bedieningsknoppen zijn dan niet makkelijk bereikbaar, dus ene schakelaarde freesmachine, andere de bandschuurmachine. Voet er af is uit.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ja en op deze manier werkt de stofzuiger op beide machines en kan je door de stofzuiger uit te zetten, beide machines stroomloos maken. Ik heb een y stuk van mijn scheppach afkortzaag, dat ik gebruik om beide machines tegelijk af te zuigen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik wilde voornamelijk van die elektrische draad af en zeker geen wandschakelaars met draad en plank etc proberen te plaatsen, lucht is veiliger van mijn standpunt, but there is more than one way to skin a cat :eek: :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.