probeer eens een interieurbouwer in de buurtOorspronkelijk geplaatst door 123chris
![]()
Hallo allemaal,
Ik wil eens wat gaan experimenteren met het bouwen van armaturen en ben daarom op zoek naar dun (3-4 mm) buigmultiplex van berken. kent iemand hier een leverancier die een kleine hoeveelheid (max 1 x 1 m) wil leveren?
Groeten,
Christian
probeer eens een interieurbouwer in de buurtOorspronkelijk geplaatst door 123chris
![]()
Dit is een woordspeling,maar triplex 3mm kun je altijd buigen.Oorspronkelijk geplaatst door 123chris
Hobbyzaken,modelbouw dan,verkopen vaak stukken van 50x50cm.
Echt buigtriplex,zoals gebruikt in de interieurbouw heb je in de lengte of de breedte van
de plaat,maar is meen ik 6mm dik.Stiho of Bouwmaat heeft dit wel
Er is ook buig mdf,dit is niet erg sterk,maar wel makkelijker af te werken,gladder dus aan 1 kant.
:arrow:
Chris
Ik denk dat ik je op pad kan helpen. Tot vanavond
bij de Stiho of Bouwmaat kun je (officieel) als particulier niet kopenOorspronkelijk geplaatst door Henkus
![]()
De Stiho heeft ook last van teruglopende orders,en nemen ook contant geld
aan voor produkten,dus proberen zou ik zeggen
8-)
Ik heb zowel buigtriplex, als buig mdf wel gekocht bij de Gamma in Heerenveen, dus ik neem aan dat het in hun standaardpakket zit. Beide buigen maar over 1 zijde, het mdf omdat het ingezaagd is en het triplex, omdat van alle lagen de nerf dezelfde kant op ligt.
jaap
Hoeveel heb je nodig? ik heb binnenkort een project met buigtriplex, kan wel een plaatje mee laten komen, of je kan een deel van een plaat overnemen
@janvandijk
Ik heb een stukje van ongeveer 1x1m nodig of twee stukjes van 0.50x1m. Mogen gewoon reststukjes zijn, het is om te proberen om een of twee armaturen te maken met gebogen hout. Geïnspireerd op dit: http://www.finnishdesignshop.com/lighti ... -2360.html
Ik kom regelmatig in Groningen, dus ik kan ze zelf ophalen.
Groeten,
Christian