Recycling oude meubels

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik heb heb wel gehoord van mensen die dit hebben gedaan. Ik heb toen ook gehoord dat het pas begon te lonen toen ze een goede kwaliteit metaaldetector hadden aangeschaft en een heeeeeleboel goedkope zaagbladen van ecotools. Tof dat je hout wil gaan hergebruiken!

Dat is een belangrijke reden om geen "pinnails" te gebruiken. Ik gebruik alleen metalen bevestigingsmiddelen als er niet wordt gelijmd, en het meubel (dus) demonteerbaar is.

Ik heb een paar eiken tafels gekregen. Eentje hergebruikt als tafel (met ingekort onderstel van een andere) en verder oa. een bijzettafel, lamponderstel.

Het loont het om de grof-vuil ophaaldagen in de gaten te houden.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ja Willem , door ons soort mensen is de prijs opgedreven sinds we begonnen te ontdekken dat het (vaak) goed bruikbaar materiaal was. Mijn eerste eiken tafelblad kocht ik paar jaar geleden voor 25 Euro. Nu is 75 euro geen uitzondering meer. Dat vind ik te duur.

mvg
Klaas

de grootste oorzaak van prijsstijgingen bij 2dehandse winkels zijn onze oostblokkers die busjes en aanhangers vol hier weghalen en er heel soms thuis hun huis mee inrichtingen maar vaker nog de markt mee opgaan, zelfs tot aan rusland aan toe.

kleine toevoeging:

geen speculatie of anti-oostbloks, gewoon gehord bij diverse zaken hier in de buurt waar ik vanuit mijn werk wel eens terecht kom
.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
20190211_152621.jpgSalontafel.jpg
Hier een TV meubel van eikenhout van twee verschillende tafels (Van moeder en schoonmoeder), en een achterwand uit de woonkamer. Daarna in dezelfde stijl een salontafel en een ladenkastje gemaakt van tafelbladen die ik in de kringloop koop. de ene keer zijn ze wat duurder dan de andere keer, en ik had laatst pech met een ander erfstuk wat krom ging trekken, dat hout heb ik voorlopig even apart gelegd. Heb dat krom trekken hier nog als topic geplaatst en veel goede adviezen er over gekregen.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
@Jan, wat een gaaf ding zeg, mooi gemaakt! ik mag die combi met staal en hot wel :)
Het staal is het enige wat ik heb moeten kopen. (koker van 60 x 30) Ik kwam op het idee toen ik de open haard ging renoveren. Dat staal wilde ik behandelen met hittebestendige verf, maar iedereen die kwam kijken, zei dat onbehandeld staal veel mooier was, dus heb ik de haard onbehandeld gelaten en meteen inspiratie voor de andere meubels gekregen.20170914_185004.jpg
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
de grootste oorzaak van prijsstijgingen bij 2dehandse winkels zijn onze oostblokkers die busjes en aanhangers vol hier weghalen en er heel soms thuis hun huis mee inrichtingen maar vaker nog de markt mee opgaan, zelfs tot aan rusland aan toe.

kleine toevoeging:

geen speculatie of anti-oostbloks, gewoon gehord bij diverse zaken hier in de buurt waar ik vanuit mijn werk wel eens terecht kom
.

Klopt, ze kopen een paardentrailer hier ergens op markplaats. En drukken daar vervolgens een aantal keukens in van marktplaats, of meubels uit een kringloop.
Buurvrouw verkocht destijds een paardentrailer, verkopers zeiden dat ze de komende dagen 2 keukens gingen demonteren hier in de buurt en daarna terug naar polen gingen. Trailer werd daar verkocht, net als de keukens.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Het staal is het enige wat ik heb moeten kopen. (koker van 60 x 30) Ik kwam op het idee toen ik de open haard ging renoveren. Dat staal wilde ik behandelen met hittebestendige verf, maar iedereen die kwam kijken, zei dat onbehandeld staal veel mooier was, dus heb ik de haard onbehandeld gelaten en meteen inspiratie voor de andere meubels gekregen.Bekijk bijlage 94286

duim omhoog steken doet!!!!




Klopt, ze kopen een paardentrailer hier ergens op markplaats. En drukken daar vervolgens een aantal keukens in van marktplaats, of meubels uit een kringloop.
Buurvrouw verkocht destijds een paardentrailer, verkopers zeiden dat ze de komende dagen 2 keukens gingen demonteren hier in de buurt en daarna terug naar polen gingen. Trailer werd daar verkocht, net als de keukens.

dubbele winst!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.