loshalen slang festool

Dennissteur

Nieuw lid
28 nov 2013
2
0
De slang van mijn Festool mini zit verstopt. Ik zou de slang graag willen loshalen om deze schoon te maken, maar voor ik iets forceer zou ik willen weten of iemand kan aangeven wat de methode is om de slang van het apparaat los te halen. Internet heeft mij helaas niet het antwoord kunnen geven...

grt. Dennis
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
ik heb het ooit met stokken gedaan maar die bleven steken (paar uur aan kwijt geweest), dus ijzerdraad is beter!
De slang kan gewoon los.
 

CCN 74

Actieve deelnemer
29 okt 2017
213
0
Utrecht
Het zijn 2 stukjes in elkaar met een klik systeem(pennentjes die in een gleufje vallen) als deze los is van elkaar kun je hem er afdraaien.
Mvg Cees
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Een stuk staal massief rond 250x18mm gebruik ik altijd en dat gaat erg goed,komt niet vast te zitten door het gewicht.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Hm, bij mijn CTL midi is de mof die aan het stofzuigereind van de slang zit een klikloze schuifverbinding (ook geen groef oid). Gaat er inderdaad nogal stroef uit. Met wat verstandig draaien en gelijk wat trekken aan de mof lukt het wel. Maar misschien heb ik het over wat anderrs dan de topicstarter.


mvg
Klaas

PS: je kan ontstoppen met bijv een trekveer zoals electiciens gebruiken voor het tekken van draden door een buis..
 
Laatst bewerkt:

Schipper

Actieve deelnemer
22 sep 2014
27
1
Ik heb al zo vaak te grote troep opgezogen. Wat ik altijd doe is de slang een beetje plat knijpen met de stofzuiger aan. Als je dit elke paar cm doet tot je bij de verstopping bent vliegt het er meestal weer uit. Zijn het echt. Te lompe stukken dan zal je moeten masseren tot de troep in de stofzuiger zit. Is in de afgelopen tig jaar altijd zo gelukt.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb een Midi en als de slang verstopt is het aan de aansluitbocht op de stofzuiger zelf. Nooit de slang. Enige oplossing is de slang losmaken maar dat gaat niet zo eenvoudig. Je moet de rubber mof uit die bocht halen. Is niet onmiddellijk de meest gebruiksvriendelijke en innovatieve oplossing van Festool.
 

Ronvdv

Nieuw lid
7 apr 2023
1
0
s-Gravenhage
CTL Mini-1 ( met Bluetooth): slang zit gewoon vastgedrukt zonder nokjes oid, beetje heen en weer wrikken en draaien en dan komt deze los van machine
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Gisteren nog een stuk moeten afzagen van mijn slang :) stukje flexibele electro buis zat er muurvast in. De ontstopper lol, die ik gebruikte daarna ook. Maar was gelukkig maar 30 cm wat van die meters af ging. Les voor volgende keer gewoon de 50mm slang gebruiken met opzuigen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.