Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
  1. #1

    Notenhouten bijzettafels met maloof-verbindingen

    Ooit op dit forum door #Petrolhead op het idee van Maloof-verbindingen voor de poten van een tafel gebracht, gebruik ik dat nu steeds vaker.
    Een mooie verbinding en, als e de juiste spullen gebruikt, goed te maken
    Hierbij wat foto's van mijn laatste projectje: twee bijzettafeltjes in Notenhout.
    P2210508.jpg
    P2210531.jpgP2210512.jpg20200219_130422.jpg20200219_130327.jpg
    Laatst gewijzigd door ErnstKuhne; 22-02-20 om 14:03.
    Met vriendelijk groet,
    Ernst Kühne

  2. #2
    Mooi gemaakt en mooie tafeltjes.
    Frees je de ronding erin?
    Groeten... Eric

  3. #3
    Erg mooie tafeltjes!

  4. #4
    Mooie tafels, strak werk

    Groet Jos

  5. #5
    Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Vlaams Brabant (be)
    Berichten
    666
    Heel mooi gedaan.
    Ronny

  6. #6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErnstKuhne Bekijk Berichten
    Een mooie verbinding en, als e de juiste spullen gebruikt, goed te maken
    ik ben net het boek van Maloof aan het lezen en ben wel geïntrigeerd in die verbinding.
    wat bedoel je met 'de juiste spullen' ?
    Laatst gewijzigd door Charel09; 22-02-20 om 19:20.

  7. #7
    ik gebruik een 30mm sponningfreesje van hbm, voor het frezen van de sponningen boven en onder in het blad en een bijpassende 15mm afrondingsfrees voor de binnenkant van de poten zodat dat precies past. de sleuven in de poten zaag ik op de zaagtafel
    Met vriendelijk groet,
    Ernst Kühne

  8. #8
    Hele leuke tafeltjes, Ernst! Ik zal mij er toch zelf ook ooit aan moeten wagen, de Maloof verbinding

  9. #9
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    z.o. brabant
    Berichten
    1.978
    Mooie tafels met een nog mooiere verbinding.
    Toch eens proberen te maken dit jaar.
    sometimes you just need a bigger hammer

  10. #10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric55 Bekijk Berichten
    Mooi gemaakt en mooie tafeltjes.
    Frees je de ronding erin?
    De rondingen frees ik met een sponningfrees, ik maak eerst een gleuf van ongeveer 22 mm breedte in het blad en gebruik dan een sponningfrees van 31,8mm met een lager van 21,8mm zodat er een sponning van 5 mm breedte en 1 cm diepte ontstaat die aan de uitenden een radius heeft van 15,9mm.
    Ik doe dat aan boven- en onderzijde.
    Zo'n sponningfreesje vond ik bij HBM in Moordrecht
    Met vriendelijk groet,
    Ernst Kühne

 

 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
     
Back to top