hammer CNC

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Interessante machine. Kost meer (€3500 zonder spindel), maar ziet er wel een stuk meer solide uit dan de Ooznest en X-carve CNCs.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Dank voor de tip, dat gaan we eens onderzoeken, helaas geen kwart plaat als werkgebied maar toch een leuke machine zo te zien.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ja jammer van die afmetingen inderdaad. Voor mij helaas ruim boven budget voor een cnc, maar degelijk ziet ie er wel uit :)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Hammer is nooit echt goedkoop, maar niet heel veel plug and play concurrentie in deze prijsklasse lijkt me, of vergis ik me?
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Lijkt idd een hele mooie machine, ik wil hem wel es in levende lijve zien.
Na het zien van het filmpje niet heel erg onder de indruk.:eek:

gr john
 
Laatst bewerkt:

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
Heb het filmpje vorige week ook gezien. Ziet er gelikt uit.
Maar zie nu ook net dat er trapeziumspindels in zitten, das toch wel jammer voor deze prijs.
Hoe het portaal opgebouwd is doet me een beetje denken aan de oude Isel routers met de plaatstaal constructie. Die gebruiken wel kogelomloopspindels.

(dat aluminium frezen gaat ons op op onze router beter af dan Marius :rolleyes: https://www.youtube.com/watch?v=LT6WE2iN2CY )
 

Torro

Actieve deelnemer
Ik zou graag een cnc machine willen hebben en met de adviezen en ervaringen die hier te lezen zijn moet het mogelijk zijn een keuze te maken.
Een veel groter probleem lijkt mij het programmeren van de machine.
Kan iemand mij daar het een en ander over vertellen, is dat te doen voor beginners.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hij ziet er in het filmpje niet heel stabiel uit, en de trapezium spindels zoals pascal ook in zijn mail schrijft is wel een echt nadeel en had ik niet verwacht voor deze prijs.
voor het lichte werk zou het best een mooi machinetje zijn, het is maar net hoeveel eisen je stelt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.