Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Nieuwe werkplaats gebouw

Ik ben op zoek naar advies voor het plaatsen van een apart 'woodworking' gebouw (3x6m) in mijn achtertuin. Ik wil een houten gebouw. Een beton fundering kan te duur zijn. Maar ik maak me zorgen over houtrot aan de underkant as ik hout up beton palen doen (ik wil zo min mogelijk opstap hebben). Misschien is prefab een optie? (sorry, I am english speaking - can read and speak dutch but for writing I am hoping google translate will work here :-)

Wat wil je voor een vloer? Gestort beton? Hout? Tegels? Straatstenen?

Het ligt er aan hoe lang je wilt dat het gebouw blijft staan.
    Als je denkt dat een paar jaar voldoende is, en een houten vloer voldoet, dan kan je simpelweg met geïmpregneerd hout aan de grond bouwen. (Denk aan bijvoorbeeld schutting palen).

Ik zelf heb een schuur in mijn achtertuin gebouwd, (zie bijlage Shed.skp (SketchUp2018)) waarbij de schuur simpelweg op een fundering van schutting palen is gebouwd. Ik heb aan de onderkant plastic gespannen om het optrekkend vocht er voor het grootste deel uit te houden, en heb gezorgd dat de grond bij de fundering een klein beetje afloopt zodat het water makkelijk weg kan. De schuur zelf 'zweeft' dus boven de grond en zit enkel aan de funderingspaaltjes vast.
    Mijn schuur is compleet zelfbouw, van hout, 2.5x4.5 meter, en bevalt prima.

Je moet wel zorgen dat je alles goed in de (waterdichte) verf zet, want goedkope houtbouw laat vrij makkelijk water door als je dat niet goed doet. Met als gevolg dat alles langzaam in je schuur gaat roesten. [En mocht je het dak maken zoals ik dat heb gedaan, dan kan je beter dakleer gebruiken dan shingles, want daar is mijn dak achteraf gezien niet steil genoeg voor en dan blijft het lekken... ]

photo5945131192284197359.jpg Pa aan het helpen met de 'fundering'
    photo5945131192284197358.jpg Buitenkant schuur
    photo5945131192284197357.jpg Binnenkant

Ik heb geïmpregneerd douglas gebruikt en verwacht dat dit wel even meegaat.BB1C4C44-5D2A-4F63-809C-AC715B31E4D1.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Wat wil je voor een vloer? Gestort beton? Hout? Tegels? Straatstenen?
    Hout vloer - met isolatie. Dus een 'framework' dat zweeft boven het grond, denk ik (maar nog steeds zo laag mogelijk).
    Misschien is een (gedeeltelijk) staal frame ook een idee?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ice_Blade Bekijk Berichten
    Het ligt er aan hoe lang je wilt dat het gebouw blijft staan.
    30 jaaren!

Ik zelf heb een schuur in mijn achtertuin gebouwd
    Mooi werk!

mijn dak achteraf gezien niet steil genoeg voor en dan blijft het lekken...
    Weet ik van mijn eigen ervaring ook!

Ik moet meer uitleggen. Dit moet een geïsoleerd gebouw zijn dat ook de laatste 30 jaar zal zijn. Ik heb geleerd dat een stenen gebouw op een betonnen fundering te duur en vast is. Dus nu wil ik een kwaliteitsgebouw op palen die ik denk, en kan worden verwijderd als ooit nodig. Dus ik denk stevig genoeg om opgetild te worden door een kraan en verkocht op een later moment (of in de prullenbak).

[QUOTE=vandikte;328217]Ik heb geïmpregneerd douglas gebruikt en verwacht dat dit wel even meegaat.[/QUTE]

Ja! Dit ziet eruit als waar ik ook wil beginnen. Maak je dit nu, of ben je klaar? Wat ondersteunt uw kader?

In plaats van dakleer zou je ook voor EPDM kunnen kiezen. Is mij erg goed bevallen en makkelijk aan te brengen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grant837 Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandikte Bekijk Berichten
    Ik heb geïmpregneerd douglas gebruikt en verwacht dat dit wel even meegaat.
    Ja! Dit ziet eruit als waar ik ook wil beginnen. Maak je dit nu, of ben je klaar? Wat ondersteunt uw kader?
    Ik heb 6 schroefpalen eronder en daarop 2 stalen profielen, hierop ligt dit houten frame. Schuur is 6x5 meter en sinds februari in gebruik.

In plaats van de schroefpalen kun je ook hardhouten palen gebruiken.

Forum Rechten