Beeld Taxus en Populier

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.167
352
Etten-Leur
Vorig jaar heb ik hier een notenhouten beeld laten zien voor het Hospice Etten-Leur genaamd <Loslaten>. Naar aanleiding van de reacties daarop ben ik op zoek gegaan om dat thema nog wat duidelijker vorm te geven.

Bijgaand beeld heb ik gemaakt ter nagedachtenis aan een overleden vriend. De bol (18 cm) is gemaakt van populier afkomstig uit zijn tuin. De taxus was twee-stammig en zit onderaan nog een beetje aan elkaar. Het geheel is plm 90 (hoog) * 50 (breed) * 35 (diep). De sokkel is nog een puntje om op te lossen, RVS, Corton staal, Beton met een kleurtje?

Afwerking met OSMO UV omdat het gedacht is om buiten te blijven staan.



DSC_7186.jpgDSC_7187.jpgDSC_7188.jpg
 
Prachtig Hans,

Die kleuren zijn schitterend.
Als sokkel zou ik gaan voor een totaal ander materiaal.
Een fraai blok van een bepaalde steen soort, zorg er een wel voor dat het hout geen direct contact met de sokkel maakt.
Anders blijft het vocht tussen sokkel en werkstuk waardoor het op den duur wordt aangetast.

Gr Edwin
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.167
352
Etten-Leur
Hi Edwin,

hardsteen heb ik ook wel overwogen, er staan twee beelden naast het huis op zo'n blok, maar ik keek eerlijk een beetje op tegen het gewicht (plm 180 kg), de prijs, en het probleem om het beeld daarop gemonteerd te krijgen. Bij de andere heb ik ze op een soort van staak kunnen plaatsen maar dat gaat hierbij niet. Inderdaad moet er iets van ruimte onder het beeld overblijven anders zuigt het zich vol water. ik heb nu eerst even prijs opgevraagd voor een RVS bak, eens zien wat dat oplevert.
 
Hoi Hans

Dat probleem ken ik wat je omschrijft. Je zou kunnen overwegen om het blok zelf - of te laten starten van beton. Als je de samenstelling zonder stenen maakt komt er een glad egaal blok tevoorschijn.
Dit is dan eventueel te schuren en polijsten ( Doen ze tegenwoordig ook met keuken werkbladen) Als je voor het storten zorgt dat er RVS steunen mee gestort worden heb je ook een mooie basis die niet enorm veel kost.

Gr Edwin
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik vind hem deels mooi gelukt, maar eigenlijk vind ik de heftige kleur van de taxus iets te veel van het goede. Over de jaren heen zal dat wel wat gaan verkleuren naar wat bruiner.

groet!
Meron
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.