Berken schaal nu afgewerkt

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Op de cursus schalen draaien bij Ronald Kanne heb ik een Berken schaal voorgedraaid en die mee naar huis genomen. Hij is nu af, plm 25 (dia) * 11 (hoog) * 1 cm (wand). Afgewerkt met minerale / paraffine olie zodat hij als sla schaal gebruikt kan worden. Het bovenrandje vind ik aardig geworden.

Fijne cursus trouwens waar ik best veel heb opgestoken. Wat nog een beetje lastig blijft is de laatste snede (binnen) in een keer dun van boven naar beneden.

Ben een beetje aan het worstelen om goede foto's gemaakt te krijgen maar deze twee kunnen ermee door.

DSC_7177.jpgDSC_7176.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ziet er toch in het geheel niet verkeerd uit. Misschien heeft Ronald het niet vermeld maar er zijn ook nog schrapers en schuurpapier. Maar die heb ik nooit nodig.:eek::eek:
 

ilovebrewski

Actieve deelnemer
11 dec 2017
59
2
Tof hoor! Ik ben ook aan het kijken voor een cursus houtdraaien voor mij en mijn vader (we hebben nul ervaring hiermee) Kwam inderdaad ook bij deze man uit. Is voor mij het dichtstbijzijnde wat ik kon vinden en ik hoor goede recensies!
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Tof hoor! Ik ben ook aan het kijken voor een cursus houtdraaien voor mij en mijn vader (we hebben nul ervaring hiermee) Kwam inderdaad ook bij deze man uit. Is voor mij het dichtstbijzijnde wat ik kon vinden en ik hoor goede recensies!

Je kunt ook terecht bij Mark Steltenpool in Schellinkhout (bij Hoorn). Mark heeft inmiddels een drukbezette agenda met leerlingen en is bekend in diverse galerieën. Hij is ook een bekende demo-draaier en vooraanstaand lid van RADIUS.
Zie: http://www.stelthoutdraaien.nl/
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Tof hoor! Ik ben ook aan het kijken voor een cursus houtdraaien voor mij en mijn vader (we hebben nul ervaring hiermee) Kwam inderdaad ook bij deze man uit. Is voor mij het dichtstbijzijnde wat ik kon vinden en ik hoor goede recensies!

Hoi, ik kan alleen maar aanraden om een (dagje) cursus te doen voordat je met houtdraaien begint en een goede cursus te volgen. En Ronald Kanne geeft op een fijne manier cursus, dus als het niet te ver uit je buurt is, gaan met die banaan..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.