Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Berken schaal nu afgewerkt

Op de cursus schalen draaien bij Ronald Kanne heb ik een Berken schaal voorgedraaid en die mee naar huis genomen. Hij is nu af, plm 25 (dia) * 11 (hoog) * 1 cm (wand). Afgewerkt met minerale / paraffine olie zodat hij als sla schaal gebruikt kan worden. Het bovenrandje vind ik aardig geworden.

Fijne cursus trouwens waar ik best veel heb opgestoken. Wat nog een beetje lastig blijft is de laatste snede (binnen) in een keer dun van boven naar beneden.

Ben een beetje aan het worstelen om goede foto's gemaakt te krijgen maar deze twee kunnen ermee door.

DSC_7177.jpgDSC_7176.jpg

Ziet er goed uit.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Ziet er toch in het geheel niet verkeerd uit. Misschien heeft Ronald het niet vermeld maar er zijn ook nog schrapers en schuurpapier. Maar die heb ik nooit nodig.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Dit is een heel mooie schaal geworden Hans.

Tof hoor! Ik ben ook aan het kijken voor een cursus houtdraaien voor mij en mijn vader (we hebben nul ervaring hiermee) Kwam inderdaad ook bij deze man uit. Is voor mij het dichtstbijzijnde wat ik kon vinden en ik hoor goede recensies!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilovebrewski Bekijk Berichten
    Tof hoor! Ik ben ook aan het kijken voor een cursus houtdraaien voor mij en mijn vader (we hebben nul ervaring hiermee) Kwam inderdaad ook bij deze man uit. Is voor mij het dichtstbijzijnde wat ik kon vinden en ik hoor goede recensies!
    Je kunt ook terecht bij Mark Steltenpool in Schellinkhout (bij Hoorn). Mark heeft inmiddels een drukbezette agenda met leerlingen en is bekend in diverse galerieën. Hij is ook een bekende demo-draaier en vooraanstaand lid van RADIUS.
    Zie: http://www.stelthoutdraaien.nl/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilovebrewski Bekijk Berichten
    Hoi, ik kan alleen maar aanraden om een (dagje) cursus te doen voordat je met houtdraaien begint en een goede cursus te volgen. En Ronald Kanne geeft op een fijne manier cursus, dus als het niet te ver uit je buurt is, gaan met die banaan..

Forum Rechten