Requiem

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 23711
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 23711

Guest
35 Jaar geleden ontmoetten wij elkaar voor het eerst en het was liefde op het eerste gezicht. Jij trok direct bij mij in en ik maakte graag plaats voor jou.
Dat je al een relatie achter de rug had (ik schold je liefdevol uit voor tweedehandsje) vond ik geen probleem.
Je was mijn trouwe metgezel door dik en door dun. Recht door zee of met een kronkelpad. Je dronk niet (nou ja, soms een beetje olie) en hebt nooit gerookt.
Bijna elke dag deden we het met elkaar. Dat je daar altijd lawaai bij maakte en trilde, daar was ik aan gewend. Feilloos wist ik waar ik jou vast kon pakken en vooral ook: waar niet, want je kon scherp van je afbijten.

Jij liet mij nooit vallen; ik jou wel. Als dat gebeurd was, dan sloeg ik jouw zool met liefde weer recht.
Soms mishandelde ik jou, vaak liet ik je zwoegen met veel te zwaar werk; ik denk dat je dat stiekem lekker vond, je klaagde er nooit over en bleef glimlachen.

Eénmaal nam ik jou mee uit zwemmen maar dat vond je niet fijn. Ik heb je helemaal drooggeblazen en bij de kachel gelegd, toen was het weer goed.
Hoewel jij altijd een pietje-precies bleef, merkte ik dat jouw krachten de laatste tijd wat afnamen, dat je hart slijtage vertoonde. Dat is jou nu fataal geworden. Vandaag overleed jij aan acuut hartfalen.

Dank je voor de fijne tijd samen, mijn lieve trouwe HolzHer 2861. Ik hoop dat je reïncarneert als fiets of festo of tesla, en niet als kattenvoerblikje.
 

Bijlagen

  • IMG_1020.jpg
    IMG_1020.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 343

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Al 35 jaar een trouwe metgezel geweest, das lang. Eenmaal in het schrootbak is het uit het oog, maar niet uit het hart. Lang blijven treuren heeft geen zin, want er moet weer gevloekt worden op een nieuw machientje Een nieuwe nemen voelt misschien als vreemd gaan, maar je kunt weer een prachtige snede maken.

Veel sterkte komende tijd, hopelijk kom je snel te boven (met je nieuwe machientje).
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
R.I.P.

Festool heeft de holzher bandschuurmachines al laten verrijzen. Helaas denk ik dat het dat het bij deze machine langer dan drie dagen duurt.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Het zijn duidelijk woorden die rechtstreeks uit het hart komen!
Wim, gecondoleerd met je verlies, maar om het positief te bekijken, je krijgt er een jong ding voor terug èn je hebt een ander talent gevonden!
Ik heb met veel plezier je epistel gelezen!
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Het nieuwe jonge ding is gebracht. Het voelt als vreemdgaan.

Als eerste keek ik naar de Mafell, maar die viel af om twee redenen: de idioot zware motor (mijn lieve HolzHer had zijn hele leven genoeg aan 320 watten; zelfs met het grootste zwaard erin gaf hij geen krimp), maar vooral: de afwijkende zaagjes. Ik wil een machine waar gewone standaardzaagjes in kunnen, zaagjes die je bij elke kruidenier kunt kopen.

Het is een festool geworden, de 300 EQ. Voelt best okee, hoor. Maar het is wel een beetje een aanstellerig tiepje. Alleen al die Q in z'n naam, dat klinkt lekker duur. En dan al die fatterige kleurtjes, plexiglazen speeltjes en dat rare kliksnoertje.
Voorlopig zal het tussen festooltje en mij een gewone werk-relatie zijn. Of er later iets moois zal groeien, dat betwijfel ik zeer. Maar ik geef 'm een kans.

Wim.

Overigens, dank voor alle blijken van medeleven, kaarten en bloemen. Het zijn er teveel om ieder persoonlijk te kunnen bedanken.
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Welke muziek past hier nou het beste bij? Time To Say Goodbeye (Bocelli etc)

Het is geworden:
You will return to dust, geschreven door David Lang, van zijn album Death Speaks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Het nieuwe jonge ding is gebracht. Het voelt als vreemdgaan.

Als eerste keek ik naar de Mafell, maar die viel af om twee redenen: de idioot zware motor (mijn lieve HolzHer had zijn hele leven genoeg aan 320 watten; zelfs met het grootste zwaard erin gaf hij geen krimp), maar vooral: de afwijkende zaagjes. Ik wil een machine waar gewone standaardzaagjes in kunnen, zaagjes die je bij elke kruidenier kunt kopen.

Het is een festool geworden, de 300 EQ. Voelt best okee, hoor. Maar het is wel een beetje een aanstellerig tiepje. Alleen al die Q in z'n naam, dat klinkt lekker duur. En dan al die fatterige kleurtjes, plexiglazen speeltjes en dat rare kliksnoertje.
Voorlopig zal het tussen festooltje en mij een gewone werk-relatie zijn. Of er later iets moois zal groeien, dat betwijfel ik zeer. Maar ik geef 'm een kans.

Wim.

Overigens, dank voor alle blijken van medeleven, kaarten en bloemen. Het zijn er teveel om ieder persoonlijk te kunnen bedanken.

in mijn mafell gaan de huis tuin en keuken zaagbladen.
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Aha. Dat kon ik niet opmaken uit de beschrijving van Mafell, daar zag ik alleen maar die "eigen" zaagjes.
Blijft wel dat de motor idioot zwaar is.
Alsof je met een Hummer naar de supermarkt gaat.

Verder geen kwaad woord over Mafell hoor. ik gebruik hun zware schaafmachine (25 cm schaafbreedte) en dat is een fantastisch no-nonsense werkpaard.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Het nieuwe jonge ding is gebracht. Het voelt als vreemdgaan.

Als eerste keek ik naar de Mafell, maar die viel af om twee redenen: de idioot zware motor (mijn lieve HolzHer had zijn hele leven genoeg aan 320 watten; zelfs met het grootste zwaard erin gaf hij geen krimp), maar vooral: de afwijkende zaagjes. Ik wil een machine waar gewone standaardzaagjes in kunnen, zaagjes die je bij elke kruidenier kunt kopen.

Het is een festool geworden, de 300 EQ. Voelt best okee, hoor. Maar het is wel een beetje een aanstellerig tiepje. Alleen al die Q in z'n naam, dat klinkt lekker duur. En dan al die fatterige kleurtjes, plexiglazen speeltjes en dat rare kliksnoertje.
Voorlopig zal het tussen festooltje en mij een gewone werk-relatie zijn. Of er later iets moois zal groeien, dat betwijfel ik zeer. Maar ik geef 'm een kans.

Wim.

Overigens, dank voor alle blijken van medeleven, kaarten en bloemen. Het zijn er teveel om ieder persoonlijk te kunnen bedanken.


Met die 300EQ doe ik al een hele tijd, veel plezier ermee. Overigens heb ik een Bosch boormachine in de kast liggen die de geest heeft gegeven na iets van 45 jaar, dat schept wel een bandje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.