hulp nodig om kersenhoutenstammetjes in planken te verzagen

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Hallo allemaal,

Heeft er iemand een Alaskan Sawmill of iets dergelijks in de buurt van Antwerpen die me kan helpen om mijn kersenhouten stammetjes in planken te verzagen.
Ze zijn +/- 40 cm in doorsnee maar wel 1 en 1,10 m lang. Tekort om ze naar de houtzagerij te doen daar ze te klein zijn om ze in hun machines vast te lukken klemmen.
Het is te duur om voor dit alleen iets te gaan aankopen.
Dus als er iemand is die me kan helpen ... laat me iets weten

Ze liggen momenteel op mijn aanhangertje (daar ik ze er toch niet alleen afkrijg) dus ik ben mobiel.
 

Bijlagen

  • IMG_7156.jpg
    IMG_7156.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 310

OntHout

Actieve deelnemer
7 jun 2011
185
32
Wolfheze
www.onthout.nl
Of iemand zoeken met een kleinere lintzaag. Heb zelf een LT15 woodmizer (maar woon totaal niet in de buurt) en daar kun je gewoon deze stammen van 1 meter op zagen,
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Ik heb al een paar keer kleine stammen gezaagd op mijn lintzaag.
Helaas ook niet echt in de buurt.
 

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Hey ja, het is gewoon het handelen van het hout die stukken wegen waarschijnlijk 200kg het stuk :confused:
 

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Te rollen wel maar voor ze ergens op te heffen waren we met zijn vieren nodig, deze zijn net gezaagd en echt zwaar.
 

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Thanks iedereen, ik zal eerst maar eens horen wat het gaat kosten .... anders snij ik hem wel in schijven en draaien/maken we er iets van ... :)
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
ZOU mooi zijn wanneer wij hier te horen krijgen wat zoiets bij houtmolen de Salamander zou gaan kosten. Een prijs indicatie voor bv een stammetje van 1 meter , 40 cm dik in plankjes van 30 mm zagen.. Ik zit zelf ook nog met wat stammetjes ..
 

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Hmm, het zal weer aan mij liggen maar.
Ik mocht toch rekenen op 1 werkuur wat op een 120 Eurootjes ging komen.... ik denk dat een (boom)dokter daar de plankjes verzaagt :confused:. Ok de machines kosten geld .. maar toch voor 2 stammetjes.
Ik ga toch nog eens proberen bij Thys in Brasschaat/Kalmthout. Anders worden het schijven en maak ik er stoeltjes van.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Ik ga toch nog eens proberen bij Thys in Brasschaat/Kalmthout. Anders worden het schijven en maak ik er stoeltjes van.
als je Thys Houthandel in Kapellen bedoeld, nou good luck :confused:
daar heb ik 'slechte' ervaringen mee: duur en niet al te (kleine) klantvriendelijk
en die grote firma's zagen heel zelden hout dat een klant komt binnendragen ....
 
ZOU mooi zijn wanneer wij hier te horen krijgen wat zoiets bij houtmolen de Salamander zou gaan kosten. Een prijs indicatie voor bv een stammetje van 1 meter , 40 cm dik in plankjes van 30 mm zagen.. Ik zit zelf ook nog met wat stammetjes ..
1 stammetje van 1 meter, 40 centimeter in plankjes zagen van 30 mm zal om de nabij € 45,-- kosten. Deze moet dan wel vrij zijn van ijzer.
Bij constatering van ijzer wordt er niet gezaagd.

M.vr.gr. Jan
 

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Hey Charel, neen niet die Thys maar wel Thys Boomzorg in Kalmthout. Toffe kerels ben er net langsgeweest en kreeg er de prijs van 75 Euro dus niet slecht. Zijn wel effen druk bezig na de stormen dus ik zal nog enkele weken moeten wachten.
 

treehugger

Nieuw lid
15 jan 2017
17
0
Het grappige is dat ik net achter de hoek bij die Thys in Kapellen woon en ja dat het niet zo'n laten we ze zeggen aangename sfeer is.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Je kan ook proberen om het hout te klieven. Enkel een hamer en wiggen.
Laatst zo een stam olijfessen verwerkt die nu ligt te drogen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.