Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

hulp nodig om kersenhoutenstammetjes in planken te verzagen

Hallo allemaal,

Heeft er iemand een Alaskan Sawmill of iets dergelijks in de buurt van Antwerpen die me kan helpen om mijn kersenhouten stammetjes in planken te verzagen.
    Ze zijn +/- 40 cm in doorsnee maar wel 1 en 1,10 m lang. Tekort om ze naar de houtzagerij te doen daar ze te klein zijn om ze in hun machines vast te lukken klemmen.
    Het is te duur om voor dit alleen iets te gaan aankopen.
    Dus als er iemand is die me kan helpen ... laat me iets weten

Ze liggen momenteel op mijn aanhangertje (daar ik ze er toch niet alleen afkrijg) dus ik ben mobiel.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails IMG_7156.jpg  

Of iemand zoeken met een kleinere lintzaag. Heb zelf een LT15 woodmizer (maar woon totaal niet in de buurt) en daar kun je gewoon deze stammen van 1 meter op zagen,

Ik heb al een paar keer kleine stammen gezaagd op mijn lintzaag.
    Helaas ook niet echt in de buurt.

Hey ja, het is gewoon het handelen van het hout die stukken wegen waarschijnlijk 200kg het stuk

denk niet meer dan 70 a 80 kg de stuk, ze zijn met 2 man goed te verplaatsen.

Te rollen wel maar voor ze ergens op te heffen waren we met zijn vieren nodig, deze zijn net gezaagd en echt zwaar.

Het is niet echt in de buurt plus/minus 126 km enkele reis.
    Op houtzaagmolen De Salamander kunnen wij dit soort stammen op de gewenste maat zagen.
    Indien belangstelling stuur een pb.

M.vr.gr. Jan
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

Je kan eens horen bij Franck in Lint bij Kontich. Die zagen wel vanaf 80 cm lengte. Mvg Petra.

Thanks iedereen, ik zal eerst maar eens horen wat het gaat kosten .... anders snij ik hem wel in schijven en draaien/maken we er iets van ...

ZOU mooi zijn wanneer wij hier te horen krijgen wat zoiets bij houtmolen de Salamander zou gaan kosten. Een prijs indicatie voor bv een stammetje van 1 meter , 40 cm dik in plankjes van 30 mm zagen.. Ik zit zelf ook nog met wat stammetjes ..

Forum Rechten