Nieuw cirkelzaagblad voor Trespa

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hallo, welk zaagblad voor Trespa, zal dit wat zijn, ik hoef er niet veel mee te zagen

[h=1]HM cirkelzaagblad aluminium 250x30mm 80T[/h][FONT=&quot]Merk Silverline Productcode: 38247 Verkoopeenheid: Stuk

Toolstation[/FONT]
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Het blad dat je noemt in je eerste post heb ik zelf ook. Vond ik in trespa geen supermooi resultaat geven, toch wel wat rafelige randjes. Moet wel zeggen dat ik er al wel wat aluminium mee heb gezaagd, dus dat de meeste scherpte die nodig is voor trespa er misschien vanaf is.
Ik heb betere resultaten met een normaal goedkoop zaagblad (Van Cranenbroek, of Ecotools), zelfs krijg ik nog een redelijke zaagsnede met een 24-tands goedkoop blad. Als het nog maar scherp is.
Met m'n goede zaagbladen zaag ik in ieder geval geen trespa, omdat dit niet het meest prettige materiaal is voor je gereedschap.

Maar wat ik zelf meestal doe voor een echt superstrak resultaat: aan alle zijden een milimeter groter zagen dan nodig en dan met de bovenfrees die laatste mm eraf frezen.
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
En de snede eerst een mm inritsen?
Daar boekte ik met een standaard DeWalt 60 tands blad hele goede resultaten mee....

Heb nu een Diablo 90 tands blad.....die moet ik nog testen....(als ik t asgat groter heb laten maken:p)
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Lat erop klemmen en dan met een kopieerfrees erlangs. Eentje met een lager inderdaad.
Of met de freestafel met geleider, de achterste geleider een mm verder naar buiten zetten dan de voorste en dan de frees 1 mm laten uitsteken tov de voorste.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik ga het doen met de bovenfrees (kopeerfrees) jullie allen weer bedankt voor de info.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.