Nieuwe smurf

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Goedendag allemaal,
Bij deze zal ik even in het kort mezelf voorstellen:
Pascal
32
1.81m
Nuenen
Nieuw in houtbewerking.
Zo kort genoeg voor iedereen?

PS. Zoals jullie lezen ben ik dus nieuw met houtbewerking. Door een niet goed gelopen operatie heb ik alle tijd van de wereld voortaan om een nieuwe hobby te beginnen. Hiervoor was ik werkzaam als loodgieter en was ik graag met mijn handen bezig. Ik vind het altijd fascinerend hoe mensen vanuit een stronk hout iets geweldig mooi kunnen maken en dacht bij mezelf dit wil ik ook kunnen. Zo gezegd zo gedaan heb ik een werkbank, tafelzaag, band/schijf schuurmachine, gutsen, beitsen en nog vele nieuwe gereedschap gekocht. Ik kan dus met alles fris en nieuw beginnen. De werkbank wil ik nog verder aanpassen met extra lades, weggewerkte stofzuiger met op maat gemaakte afzuigleidingen naar de apparaten, weggewerkte compressor (moet ik nog aanschaffen) en wat er overblijft aan ruimte verzin ik dan ter plekke nog wel iets.
Ik wil mezelf voornamelijk richten op snijwerk, kleine meubelstukken, gereedschap, hulpstukken en Vape mods richten (mijn andere uit de hand gelopen hobby). Als naslagwerk heb ik "Minibijbel Houtbewerken" gekocht, als er nog andere goede boeken voor een beginner zijn hoor ik dat graag. Ook voor andere tips sta ik graag open. Ik wil graag leren om mijn kennis en vaardigheden te verbeteren.
Ben ik nog iets vergeten? Vraag en ik zal antwoorden
 

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
153
80
Limburg
Hartelijk welkom pascal!

ik ben met 3 boeken begonnen. De minibijbel die jij al hebt.

Houtverbindingen van terrie noll isbn 978 90 5877 266 4. Deze is qua verbindingen uitgebreider dan de minibijbel maar ook erg leerzaam.

Als boek voor de verschillende manieren van afwerking heb ik: ‘the new wood finishing book, completely updated and revised’ van michael dresdner. Isbn 978 1 56158 299 0. Zoals de titel al aan geeft is het boek wel in het engels maar echt geweldig op het gebied van welke afwerking (lak,olie etc.) er zijn en hoe toe te passen.

gr Boys
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.