Wegens inbraak gezocht goed gereedschap

HenkV

Nieuw lid
8 jan 2017
4
0
Ben heel erg onhand ben met een verbouwing van een keuken bezig en nu hebben ze bij mij in de garage die niet aan huis staat los gebroken en al het elektrisch gereedschap meegenomen waaronder een festool bovenfreesmachine met 3 geleide rails een decoupeerzaag een schaafmachine multitool en nog veel meer elektrisch gereedschap zelfs mijn boren al mijn freesjes alles ben ik kwijt en de verzekering wil het niet vergoeden ben er nog steeds mee bezig maar omdat ik een particulier ben krijg ik niks.
Het gereedschap heb ik jaren over gedaan om alles aan te schaffen heb net vorig jaar nog een nieuwe bouwstofzuiger van festool aangeschaft met een invalzaag ook van Festool gelukkig heb ik de invalzaag nog maar de bouwstofzuiger is ook weg.
Nu is mijn vraag heeft iemand nog een goede bovenfreesmachine met freesjes en nog een goede bouwstofzuiger staan wil er wel wat voor betalen maar niet veel.
En als iemand anders nog goed gereedschap te koop heeft hou ik mij aanbevolen.
Heb gisteren een nieuwe Boorhamer van DEWALT aangeschaft en een nieuwe decoupeerzaag van Makita gekocht dus dat heb ik alweer.

Groetjes Henk Veen te Vollenhove
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
@HenkV Je weet hopelijk dat Festool een drie-jaar durende diefstalverzekering biedt ihkv de All Inclusive regeling. Dwz dat je geregistreerde werktuigen na diefstal/verlies nieuw krijgt tegen een vergoeding van 100 euro per machine.

Sommige (online) leveranciers bieden soortgelijke garanties. Toolnation voor Makita etc. dacht ik ook. Moet je even induiken.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Ben wel nieuwsgierig waarom de verzekering dit niet vergoed. Dit valt toch onder de inboedel?
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Triest dat diefstal voorkomt.
Vooral als het je hobby is en je jaren hebt moeten sparen voor je machines.

Heb er ook eens mee te maken gehad in een huis in opbouw.
Op dat moment is er blijkbaar nog geen inboedel mee verzekerd, dit valt onder een andere verzekering.
Hier noemen ze dat bouwplaatsverzekering en dan is het nog een optie die je moet aanvinken.

Dan zul je natuurlijk maar net merken dat ze een machine stelen die buiten de drie-jaar durende diefstalverzekering (=festool) zit.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Bij de meeste inboedel verzekeringen zijn de thuiswonende niet verzekerd voor hun eigen gereedschap, wanneer deze in een garage of schuur bevindt. Echter in huis weer wel. Gereedschap dien je apart te verzekeren als het buiten je huis en op eigen terrein bevindt. Let even op, dit weer iets anders is dan buitenhuis verzekering, dat is echt voor buiten je eigen terrein bedoeld. Tja, zo leuk kunnen ze het maken. Dat is ook de reden waarom veel online leveranciers de diefstal/garantie regeling aanbieden.
Een uitzondering is wanneer je een bedrijf laat komen voor werkzaamheden in/om/aan je huis, is hij/zij op dat moment wel verzekerd bij je inboedelverzekering, ongeacht of deze in de schuur of huis staat. Dikwijls is geleend gereedschap ook mee verzekerd.

Aangezien je bezig bent met verbouwing van de keuken en snel klaar wilt hebben zou je kunnen overwegen om te huren. Dan kun je tenminste voorruit.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Ik kan je een Makita bovenfreesmachine 3620 aanbieden. Prijs komen we wel uit.
Die is een beetje overcompleet omdat ik drie jaar geleden een set (RT0700CX3J) heb gekocht om tot het uiterste in een hoek te kunnen komen en bovendien een paar maanden geleden een tafelfrees heb gekocht.
Over freesjes is ook te praten. (Nieuw, te veel gekocht in China)
Alles ligt in Veldhoven. Machine staat op mijn avatar....
Indien interesse, dan hoor ik het wel. Mail: saturnus3@gmail.com
 
Laatst bewerkt:

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Bij de meeste inboedel verzekeringen zijn de thuiswonende niet verzekerd voor hun eigen gereedschap, wanneer deze in een garage of schuur bevindt. Echter in huis weer wel. Gereedschap dien je apart te verzekeren als het buiten je huis en op eigen terrein bevindt. Let even op, dit weer iets anders is dan buitenhuis verzekering, dat is echt voor buiten je eigen terrein bedoeld. Tja, zo leuk kunnen ze het maken. Dat is ook de reden waarom veel online leveranciers de diefstal/garantie regeling aanbieden.
Een uitzondering is wanneer je een bedrijf laat komen voor werkzaamheden in/om/aan je huis, is hij/zij op dat moment wel verzekerd bij je inboedelverzekering, ongeacht of deze in de schuur of huis staat. Dikwijls is geleend gereedschap ook mee verzekerd.

Aangezien je bezig bent met verbouwing van de keuken en snel klaar wilt hebben zou je kunnen overwegen om te huren. Dan kun je tenminste voorruit.

Op de polis van mijn inboedel verzekering heb ik een paar "aantekeningen" laten maken om zaken, die niet standaard zijn, te laten verzekeren. Kostte me toen alleen een telefoontje en had geen invloed op de kosten van de verzekering. De meeste polissen dekken de inboedel op basis van de taxatiewaarde van de woning en daar zit meestal genoeg marge inom dit soort zaken mee te laten verzekeren.
EDIT: na het lezen van de polisvoorwaarden en bevestiging van CB: gereedschap is niet "diefstal gevoelig" en valt onder de normale inboedelverzekekering, ook al staat het in de garage. Voor eventuele vergoeding is het belangrijk bonnen te hebben, en een lijst wat je had.
 
Laatst bewerkt:

HenkV

Nieuw lid
8 jan 2017
4
0
Ik had hem niet verzekerd omdat de garage een km verder op staat en dat ik het niet wist om hem apart te verzekeren.
Heb zelf 2 garages bij huis en daar was wel alles verzekerd en die garages zijn gekocht en daar had ik al mijn gereedschap liggen maar de garages wilde ik verbouwen om daar een werkplaats van te maken.
Daarom heb ik een garage bij gehuurd om al mijn gereedschap en de aanhangwagen en bagagewagen daar op te slaan en als de werkplaats klaar is alles weer terug te halen.
Ben nog bezig met de verzekering om toch nog wat terug te krijgen het zal nooit veel zijn maar alle kleine beetjes helpen.
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Door scha en schande leer je dat verzekeringen bandieten zijn.

Tegenwoordig is mijn gereedschap apart verzekerd.
Tegenwoordig rij ik ook dikwijls rond met lasgas, ook dat is te melden aan verzekering.

Verzekeringen zijn bandieten. Alles moet bijna apart of gemeld worden.

Maar als er iets gebeurd en je bent niet correct verzekerd, dan heb je daar spijt van.
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Op de polis van mijn inboedel verzekering heb ik een paar "aantekeningen" laten maken om zaken, die niet standaard zijn, te laten verzekeren. Kostte me toen alleen een telefoontje en had geen invloed op de kosten van de verzekering. De meeste polissen dekken de inboedel op basis van de taxatiewaarde van de woning en daar zit meestal genoeg marge inom dit soort zaken mee te laten verzekeren.
EDIT: na het lezen van de polisvoorwaarden en bevestiging van CB: gereedschap is niet "diefstal gevoelig" en valt onder de normale inboedelverzekekering, ook al staat het in de garage. Voor eventuele vergoeding is het belangrijk bonnen te hebben, en een lijst wat je had.

Door jou schrijven begon ik te twijfelen en heb de polis opgeslagen. Volgens mijn nieuwe polis van dit jaar is, gelukkig, mijn gereedschap wel verzekerd wanneer deze in de schuur of garage bevindt. Vorig jaar, de oude polis, daar was ik juist niet voor verzekerd.
Hoe het keert of went met het uitkeren van de verzekering, je verlies er altijd op. De afschrijvingen zijn fors, waardoor je maar weinig van terug ziet.
 

HenkV

Nieuw lid
8 jan 2017
4
0
Ben momenteel nog met de verzekering bezig en hebt alle het gereedschap uit de huurgarage gehaald en opgeslagen in mijn eigen garage opgeslagen daar zitten 2 elektrische deuren in die ze niet zo open kunnen krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.