gezocht lasersnijder voor werkbank uit metaal

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Hoi Allemaal, ik ben op zoek naar een bedrijf wat voor mij wat dingen kan lasersnijden. Een aantal opspantafels/werktafels en wat hulpstukken. Alles uit blank staal. dikste onderdeel is 10mm dik. Wie heeft er goede ervaringen met goede bedrijven?
in totaal ongeveer 4 werktafels en 30 accessoires. best veel snijwerk, dus de prijs moet ook redelijk gunstig zijn.

Hieronder een impressie van hetgeen 1 van de taflels en 1 van de hulpstukken.

Schermafbeelding 2020-02-15 om 14.53.10.jpgSchermafbeelding 2020-02-15 om 14.54.16.jpg

alvast bedankt voor de hulp!

Gr,
Rik
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.914
2.535
Er zijn bedrijven genoeg die niets anders maken. Een bedrijf dat maar een paar dingen moet maken gaat dat niet goedkoper doen.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Kijk eens bij https://lastafelshop.com/
/ ik heb geen aandelen daar mocht iemand dat denken

Dank voor de tip! heel fijn bedrijf. meerdere malen contact gehad met de eigenaar. Kan hem niet goed genoeg aanbevelen! Qua prijs kom ik ook gegarandeerd duurder uit. toch zijn er redenen waarom ik de tafel toch zelf ga fabriceren.

maar zeker bedankt voor de tip!
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Watersnijtechniek Rijssen, ondanks de naam kun je daar ook laten lasersnijden. Goede en snelle service!

Rick
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
ik heb sinds een maand een fiber laser staan met een capaciteit tot 10mm. Moest je interesse hebben stuur maar even een berichtje.

zie nu deze reacties pas....excuus. ja heb wel interesse, wel bereik heeft deze machine? langste strip is 2800mm grootste plaats is 800X2200. Ik hoor graag of dit past
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Watersnijtechniek Rijssen, ondanks de naam kun je daar ook laten lasersnijden. Goede en snelle service!

Rick


Dat brengt me bij een vraag die al een tijdje door m''n hoofd spookt.... namelijk waarom zou je nog willen waterstralen als je ook kan laseren. moderne Lasermachines kunnen al tot 25mm dik laseren. kan waterstralen nog dikker?
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
ik bestel ook regelmatig laserwerk en ook wel eens watersnijspul.

1 voordeel van watersnijden dat ik heb gevonden is dat er kleinere diameter gaten in dikke platen kunnen worden gesneden waarbij voor lasersnijden meestal gat > plaatdikte wordt aangehouden.
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Daarnaast kun je met watersnijden harde metalen en niet-geleidende materialen als steen en glas snijden. Omdat je geen hitte in het materiaal brengt vervormt het niet, en verlies je je materiaaleigenschappen zoals harding niet.

Rick
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Dikker aluminium lasersnijden gaat ook niet goed, waterstraalsnijden is veel breder inzetbaar als laser.
Ook HMPE en andere kunststoffen laten zich heel mooi snijden op een waterjet.
 

harmvdw

Nieuw lid
23 apr 2013
15
0
Dat brengt me bij een vraag die al een tijdje door m''n hoofd spookt.... namelijk waarom zou je nog willen waterstralen als je ook kan laseren. moderne Lasermachines kunnen al tot 25mm dik laseren. kan waterstralen nog dikker?

Ja hoor tot 200mm

En hout kan ook heel mooi, we hebben hier al eens makelaars gesneden. En laatst gootklossen.
Dit is trouwens een foto van 1 van onze tafels, en dit zijn de aanslagnokken die we gebruiken. We hebben ook een hoop hulp stukken gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.