Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 38 van de 38
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenskapelsin Bekijk Berichten
    Ik vind het geluid niet echt raar. Ik heb meerdere gereedschappen die een geluid maken wat hierop lijkt bij het aanzetten van de machine (mijn sleuvenzaag van Eibenstock bijvoorbeeld), is het niet gewoon van de soft start? Als de zaag eenmaal loopt zou het wel weg moeten zijn.
    De vibraties komen en gaan tijdens het lopen.

Met een nieuw CMT blad er op:
    https://youtu.be/3dGPt4XeQOk
    De vibraties zijn minder, maar nog storend genoeg. Persoonlijk vind ik het helemaal niet normaal, ben misschien verwend door de 3 fase pk250 die ik ooit gehad heb? Dit gaat waarschijnlijk nooit als "defect" geklasseerd worden dus de verzendkosten terug zijn voor mijn rekening. Keuzes...

Klinkt als een gezonde zaagmachine. Niet vergeten dat de bouw van deze types een heel stuk lichter van uitvoering is dan een zwaar gietijzeren geval.
    Een fluisterstille machine ga je in deze klasse niet vinden. Daar heb je nu eenmaal meer gewicht voor nodig.

ps: een stevig onderstel eronder kan al een heel ander geluid geven. Waar staat de machine nu op?
    Laatst gewijzigd door tuoh; 17-02-20 om 19:59.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Klinkt als een gezonde zaagmachine. Niet vergeten dat de bouw van deze types een heel stuk lichter van uitvoering is dan een zwaar gietijzeren geval.
    Een fluisterstille machine ga je in deze klasse niet vinden. Daar heb je nu eenmaal meer gewicht voor nodig.

ps: een stevig onderstel eronder kan al een heel ander geluid geven. Waar staat de machine nu op?
    +1
    Groeten, Eric

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door starf Bekijk Berichten
    Met een nieuw CMT blad er op:
    https://youtu.be/3dGPt4XeQOk
    De vibraties zijn minder, maar nog storend genoeg. Persoonlijk vind ik het helemaal niet normaal, ben misschien verwend door de 3 fase pk250 die ik ooit gehad heb? Dit gaat waarschijnlijk nooit als "defect" geklasseerd worden dus de verzendkosten terug zijn voor mijn rekening. Keuzes...

Het echte hele "rauwe" is er toch wel vanaf lijkt me.

Mijn Bosch heeft nog niet heel veel metertjes gezaagd. Het ruige geluid is er echt wel af.
    Ik ben echt blij met mijn machine.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nyckle Bekijk Berichten
    Mijn Bosch heeft nog niet heel veel metertjes gezaagd. Het ruige geluid is er echt wel af.
    Ik ben echt blij met mijn machine.
    Heb je er ook een ander blad op gezet?

In mijn ogen doet het blad het prima.
    De laatste tijd aardig wat eikenhout gezaagd.

Ik ben nu bezig met een slee en wat andere hulpstukken.
    Ondertussen kan ik mooi nadenken hoe ik een kast moet maken voor mijn lp verzameling. Ik wil iets maken met lades.

Dan moet er nog een kast gemaakt worden om de warmtepomp. De kast moet zo gemaakt worden, dat ik er ook gemakkelijk bij kan met water vullen. Er moet ook nog een ruimte in komen, waar laarzen schoenen enz. in kunnen.

Ja, en een eventuele monteur moet ik ook rekening mee houden. De kast moet zo worden gemaakt, dat ik de boel niet hoef te slopen.

Forum Rechten