gts 10 xc (van ibood) aangekomen, storend geluid als hij opstart en draait

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Ik hem mijne 10xc nu 6 jaar en had dit met het originele blad ook. Zet er maar een ander blad op (iets fatsoenlijks) Feud is perfect. En als je de Bosch zaagbladen maar “made in Italy” neemt .. heb je een Freud. (Freud fabriek in Italie is van Bosch) De chinese bladen die standaard meegeleverd worden is echt oud ijzer.
Ps: ik heb toen op de Bosch forum in Duitsland mijne review gegeven en dit was een van mijn opmerkingen.
Tot nu toe gene dag spijt van deze machine.
Wat ik wel doe, is om de 4-5 maanden de motor eens doorblazen met perslucht, dit is altijd goed voor de koolborstels.
 

Wim van de Hoorn

Actieve deelnemer
19 nov 2013
40
1
Nunspeet
De zaag gister binnen gekregen , hij maakte verschrikkelijk lawaai als ik hem aanzette ik heb er een zaagblad van goede kwaliteit opgezet en het is over. ik heb het chinese stuk blik in de container gegooid. onbegrijpelijk dat Bosch er zo'n zaagblad op laat zetten.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
De zaag gister binnen gekregen , hij maakte verschrikkelijk lawaai als ik hem aanzette ik heb er een zaagblad van goede kwaliteit opgezet en het is over. ik heb het chinese stuk blik in de container gegooid. onbegrijpelijk dat Bosch er zo'n zaagblad op laat zetten.
Ok, maandag eens kijken voor een degelijk zaagblad bij de lokale ijzerwaren handelaar, denk dat ze vooral CMT hebben. To be continued.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ok, maandag eens kijken voor een degelijk zaagblad bij de lokale ijzerwaren handelaar, denk dat ze vooral CMT hebben. To be continued.

Vergeet niet: "een auto moet inlopen". Waarom een zaag niet?

Mijn zaag begon ook met veel lawaai. Ik zou zeggen even door proberen.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ik vind het geluid niet echt raar. Ik heb meerdere gereedschappen die een geluid maken wat hierop lijkt bij het aanzetten van de machine (mijn sleuvenzaag van Eibenstock bijvoorbeeld), is het niet gewoon van de soft start? Als de zaag eenmaal loopt zou het wel weg moeten zijn.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Ik vind het geluid niet echt raar. Ik heb meerdere gereedschappen die een geluid maken wat hierop lijkt bij het aanzetten van de machine (mijn sleuvenzaag van Eibenstock bijvoorbeeld), is het niet gewoon van de soft start? Als de zaag eenmaal loopt zou het wel weg moeten zijn.
De vibraties komen en gaan tijdens het lopen.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Met een nieuw CMT blad er op:
https://youtu.be/3dGPt4XeQOk
De vibraties zijn minder, maar nog storend genoeg. Persoonlijk vind ik het helemaal niet normaal, ben misschien verwend door de 3 fase pk250 die ik ooit gehad heb? Dit gaat waarschijnlijk nooit als "defect" geklasseerd worden dus de verzendkosten terug zijn voor mijn rekening. Keuzes...
 

tuoh

Oud hout
Klinkt als een gezonde zaagmachine. Niet vergeten dat de bouw van deze types een heel stuk lichter van uitvoering is dan een zwaar gietijzeren geval.
Een fluisterstille machine ga je in deze klasse niet vinden. Daar heb je nu eenmaal meer gewicht voor nodig.

ps: een stevig onderstel eronder kan al een heel ander geluid geven. Waar staat de machine nu op?
 
Laatst bewerkt:

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Klinkt als een gezonde zaagmachine. Niet vergeten dat de bouw van deze types een heel stuk lichter van uitvoering is dan een zwaar gietijzeren geval.
Een fluisterstille machine ga je in deze klasse niet vinden. Daar heb je nu eenmaal meer gewicht voor nodig.

ps: een stevig onderstel eronder kan al een heel ander geluid geven. Waar staat de machine nu op?

+1
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Met een nieuw CMT blad er op:
https://youtu.be/3dGPt4XeQOk
De vibraties zijn minder, maar nog storend genoeg. Persoonlijk vind ik het helemaal niet normaal, ben misschien verwend door de 3 fase pk250 die ik ooit gehad heb? Dit gaat waarschijnlijk nooit als "defect" geklasseerd worden dus de verzendkosten terug zijn voor mijn rekening. Keuzes...


Het echte hele "rauwe" is er toch wel vanaf lijkt me.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Mijn Bosch heeft nog niet heel veel metertjes gezaagd. Het ruige geluid is er echt wel af.
Ik ben echt blij met mijn machine.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
In mijn ogen doet het blad het prima.
De laatste tijd aardig wat eikenhout gezaagd.

Ik ben nu bezig met een slee en wat andere hulpstukken.
Ondertussen kan ik mooi nadenken hoe ik een kast moet maken voor mijn lp verzameling. Ik wil iets maken met lades.

Dan moet er nog een kast gemaakt worden om de warmtepomp. De kast moet zo gemaakt worden, dat ik er ook gemakkelijk bij kan met water vullen. Er moet ook nog een ruimte in komen, waar laarzen schoenen enz. in kunnen.

Ja, en een eventuele monteur moet ik ook rekening mee houden. De kast moet zo worden gemaakt, dat ik de boel niet hoef te slopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.