gts 10 xc (van ibood) aangekomen, storend geluid als hij opstart en draait

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Je kan het hier duidelijk horen:

https://www.youtube.com/watch?v=XwuCGsEdCUs

Het lijkt enorm te rammelen als je de machine aan zet en ook als hij aan staat klinkt hij niet gezond.
Alles binnenin lijkt vast te zitten, spouwmes etc, het komt precies net van de motor. Zowel 90 graden als in een hoek.

Ongetwijfeld ben ik hier op het forum niet de enige die deze machine besteld heeft, hoe is het bij jullie?

Gegroet

Edit: net wat beter gekeken, het komt uit het motorblok, kan er iemand anders een filmpje maken van zijn geluid? Dank je!
 
Laatst bewerkt:

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Niks aan de hand volgens mij, als je hem door laat lopen wordt het minder Bij mij het zelfde en ik heb het idee dat het na een x periode minder wordt
 
Laatst bewerkt:

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Struin YouTube af en luister, kijk ook op YouTube naar Nachdenksport dan kom je het zelfde geluid tegen.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Mja, ik hoor ook niet echt wat geks hoor.

Het is en blijft een bouwzaag he, mijn mafell erika 85 liep beduidend stiller maar die kostte 2500 euro.

Ik heb de gts10 een keer gehuurd voor wat werk en vond hem toen ook al erg luid.


Masr bij twijfel inderdaad, ding terug onder wet kopen op afstand als je de boel niet vertrouwd
 
Laatst bewerkt:

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Nova heeft gelijk, ze hebben het allemaal. YT en forums staan er vol van, het vibreren probleem. Geen oplossing voor, is een design fout imo. Dit gaat me blijven irriteren telkens hij aan gaat, plus het toestel heeft nog uren werk nodig voordat hij wat fatsoenlijk ingesteld is, geleider is ook onstabiel. Doos in en terug! Bedankt allemaal.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Nova heeft gelijk, ze hebben het allemaal. YT en forums staan er vol van, het vibreren probleem. Geen oplossing voor, is een design fout imo. Dit gaat me blijven irriteren telkens hij aan gaat, plus het toestel heeft nog uren werk nodig voordat hij wat fatsoenlijk ingesteld is, geleider is ook onstabiel. Doos in en terug! Bedankt allemaal.

Het probleem van het vibreren speelt niet op dit type maar op de Bosch GTS 635-216 het geleider probleem is ook een fluitje van een cent .
Ik heb ook op het punt gestaan om hem terug te sturen maar achteraf blij dat ik hem heb gehouden heb er een Freud zaagblad in gezet en ben zeer tevreden met deze machine en zeker voor de prijs.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Haal het zaagblad er af en maak dan een filmpje van het geluid. Kunnen we het beter horen. Een swap van bosch zou denk niet kunnen omdat het mogelijk om een machine uit het buitenland is.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Haal het zaagblad er af en maak dan een filmpje van het geluid. Kunnen we het beter horen. Een swap van bosch zou denk niet kunnen omdat het mogelijk om een machine uit het buitenland is.

Zonder zaagblad is er geen geluid. Heb er een 216 zaagblad op gezet en het gerammel is daar ook mee aanwezig. Het zaagblad enkel zacht aandraaien zoals nachdenksport op YT aangeeft helpt amper.
Het is wel exact hetzelfde geluid als op zijn filmpjes te horen is hoor, en forums staan er ook vol van.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Haal het zaagblad er af en maak dan een filmpje van het geluid. Kunnen we het beter horen. Een swap van bosch zou denk niet kunnen omdat het mogelijk om een machine uit het buitenland is.

Lekker dan van Ibood, zo zie je maar weer, is altijd wel wat als je zo'n aanbieding ziet. Als ik even snel google dan zie ik ook dat je een lange adem mag hebben in een gevalletje service/garantie et cetera.

Daarom is het ook belangrijk in dit soort gevallen niet met een fabrikant te gaan zitten stoeien.

Garantie en dergelijk altijd via de verkoper proberen te regelen, dan kun je namelijk gebruik maken van je consumentenrecht in zulke gevallen. Tenminste, dat is zoals ik het altijd begrepen heb.

Het probleem van het vibreren speelt niet op dit type maar op de Bosch GTS 635-216 het geleider probleem is ook een fluitje van een cent .
Ik heb ook op het punt gestaan om hem terug te sturen maar achteraf blij dat ik hem heb gehouden heb er een Freud zaagblad in gezet en ben zeer tevreden met deze machine en zeker voor de prijs.


+1

mijn afkortzaag (groene bosch) is met een ander zaagblad ook een heel stuk stiller, zelfs niet eens een duur blad, maar een van ecotools.


en trouwens, welke zaagtafel dan ook, zolang je in deze categorie machines zit, blijft er altijd wel iets op aan te merken, of het nou geluid, speling, stofafzuiging of wat dan ook is.

Zoek maar eens op de types van DeWalt, Makita, etc, van elke zaagtafel zijn wel filmpjes te vinden dat iemand speling of een probleem laat zien en dat gaat lopen fiksen.

Wat je zou kunnen doen is naar een fysieke winkel gaan die zo'n demo-ding heeft staan en dan de zaag ter plekke aan laten zetten. Eens zien of je dan nog verschil hoort.
 
Laatst bewerkt:

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Wat verwacht je te krijgen voor 500 euro (normaal 850 euro) is toch altijd kwalitatief minder dan een Erika van 2500 euro.

En dat je er een paar uur voor de afstellingen in moet steken voor zo'n aankoop bedrag is toch ook een leerzaam proces.

Des al niet te min na wat instellingen, wat goed te vinden is op YT ben ik er zeer tevreden over.

Denk nu niet dat Makita en de straaljagers van de Walt zaligmakend zijn het is allemaal wat in deze prijsklasse.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
+1, precies wat ik zeg.


en dan nog iets........dan zie je zo'n kerel de zaaghoek meten en oordeelt met een hoop poeha en toneel dat 89.9 geen 90.0 graad is.

Daarbij vergeet hij even gemakshalve dat al zijn meetapparatuur minimaal + of - 0.1 , 0.2 of zelfs 1 graad afwijking heeft.


Dus die 89.9 kan gewoon 90.0 zijn, maar ook 88.9 of 90.9.


Dus, zoals Nova zegt, je moet met al die zaagmachines aan de slag, afstellen en soms zelfs dus een slede maken of een dure Incra aanslag erbij kopen.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Heb je al contact met Bosch gehad? Mijn ervaring is, dat de serves van Bosch goed is.
Wel je machine registeren. (Ik had ook een dingetje met mijn bosch gts 10 xt. Allemaal prima opgelost door Bosch. Ik had de machine ook gekocht via internet)

Het is normaal, dat men een nieuwe machine eerst moet afstellen. Zelden dat het allemaal juist is.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Na 30 meter zagen zei de machine: "pak de handzaag maar".
Dat heb ik niet gedaan. Contact opgenomen met Bosch. De machine is opgehaald. En na enige tijd kreeg ik een nieuwe geleverd.

Nu is het een dingetje, maar destijds was het echt wel een ding.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.