3D Paashaas, geschikte houtsoort?

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Alvast begonnen om wat 3d paashazen te maken met de lintzaag.
Gebruik nu vuren, maar zit nog wel eens een noest in en kost ook wel wat tijd om mooi glad af te werken.

Wat zou een geschikt alternatief kunnen zijn, makkelijk te zagen met de lintzaag en mooi glad af te werken? (en redelijk algemeen verkrijgbaar:p)

IMG_2434.jpg
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Populier/wilg? Daar maken ze ook klompen van, en die zijn ook glad afgewerkt en makkelijk te bewerken
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Die noest zit wel precies op de goede plek! :D

Leuk project, en alvast mooie resultaten! Ik zou er geloof ik ook beuk voor pakken, of iepen, maar dan omdat ik dat gewoon heel mooi vind en niet omdat het makkelijk af te werken is. Integendeel, met die nerven die alle kanten opgaan.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Leuk gemaakt! Misschien simpel linde hout, snel te bewerken. En het is toch niet elke dag Pasen dus hoeft geen keihard hout te zijn toch?
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Nee hoeft zeker geen keihard hout te zijn, idd makkelijk te verwerken en en te schuren.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
@Zaag, dank je wel. Sjabloon idd van het www en daarna zelf aangepast met name de oren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.