Even voorstellen

Hans Boersma

Actieve deelnemer
13 feb 2020
30
24
Hallo houtbewerkers.
Mijn naam is Hans Boersma. 55 jaar uit het Noorden des lands. Heb tijden een draaibank gehad, maar door omstandigheden moest die weg. Nu laat de situatie het weer toe om een nieuwe aan te schaffen. De eerste draaibank vibreerde de hele schuur door wanneer ik boven diameters van 10-15 cm kwam. Ik wil graag schalen gaan draaien tot een cm of 50. Hoeven niet eens heel diep, maar meer ter decoratie en/of kadootjes. Kom van alles tegen bij de diverse online shops, echter heb de hoop dat hier genoeg ervaring zit die met serieuze aanbevelingen kunnen komen. Wat mij erg aanspreekt is de Maxi-1 van Record Power, tenminste de specificaties, maar ook de RP Herald Coronet... Was gewend om altijd met de 'EasyTools Carbide cutters te werken. Die heb ik allemaal wel bewaard.... :)
Wat is wijsheid en hoe denken jullie hierover.

Tips, suggesties en ervaringen van harte welkom.

Alvast dank, Hans
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Hallo Hans,
Neem eens contact op met Ronald Kanne (zie houtdraaierij)
Ronald kan je prima adviseren!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Welkom op het forum Hans!
Leuk dat je je hobby (werk?) weer op kunt pakken!
En zoals handig18 zegt, Ronald Kanne van de Houtdraaierij beschikt over voldoende kennis en ervaring :)
 

Hans Boersma

Actieve deelnemer
13 feb 2020
30
24
Dank je rmenkveld. Hout is altijd al al een hobby geweest. Heel veel tuinmeubelen, stijgerhout, douglashout ed gemaakt. Werktechnisch zit het in de creatieve hoek. Grafisch vormgever en fotograaf. Inmiddels al contact gehad met meneer Kanne. The future will tell.... :)
 

Hans Boersma

Actieve deelnemer
13 feb 2020
30
24
Even een update.
Na enkele goede tips hier die ik kreeg via inbox en contact met Ronald Kanne, heb ik uiteindelijk een Stratos FU230 aangeschaft. Pallet met dozen ed is gisteren aangekomen, en na wat worstelingen met zware dingen draait alles na behoren. Had nog een stukje berk liggen, weliswaar nat, maar kon het niet laten om na vier jaar eindelijk weer eens te gaan draaien. Ben ongelooflijk blij met de machine en natuurlijk ook met het eerste probeerseltje...

Dank aan een ieder voor de input.

Fijn weekend en blijf gezond met zijn allen...

PS, Had graag fotootje bijgevoegd, maar werkt op een of andere manier niet.... Sorry
PS2: GELUKT wat fotootje aangaat..... :)

20200328_135452.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Hallo Hans, welkom op het forum. Daar heb je een prachtige draaibank aan. Ik wens je veel mooie en veilige krullen.
Foto's plaatsen hebben we allemaal moeten leren:p. Wat bij mij het beste werkt: als je ze met je telefoon maakt (of met de iPad), eerst even op je computer opslaan. Dan kun je meteen draaien indien nodig (en geloof me, meestal is dat inderdaad nodig).
En als je dan een bericht post, kun je ze met het derde knopje van rechts (boven je tekstbox), in je bericht plaatsen. Ik geloof zelfs dat er op het forum ergens een handleiding staat over hoe en wat.
Succes!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
Goede keus voor een draaibank. Ga je veel plezier mee beleven. Nat hout draait zeer goed. Wel je bank daarna goed reinigen.
 

Hans Boersma

Actieve deelnemer
13 feb 2020
30
24
Hoi EdP. Foto's staan op de kompjoeter. iMac27" Maar eea stopt bij insert image (derde knopje van rechts) kan wel een foto selecteren . kies bestand echter daarna niks noppes nada...

Ben er inmiddels achter.... Moest nog een keer op 'Bestand(en) uploaden muizen.....
20200328_135429.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.