problemen met afstellen messen INca vandiktebank

Kimbo

Nieuw lid
8 mrt 2017
19
0
Beste mensen, het lukt me maar niet om de messen van mijn Inca vlak/vandiktebank recht te stellen. Iedere keer als ik een inbusje aandraai versteld het net weer zodanig dat het resultaat niet goed is. Ik wordt er langzamerhand helemaal gestoord van! Is er iemand die hiervoor een handige jig weet te noemen of iemand die veel weet van Inca machines die mij kan helpen (tegen betaling uiteraard) Ik hoor het graag! Groet, Kim
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Dat is uit de buurt van Friesland, dus komen helpen word niks. Maar je praat over een inbus. Welke bedoel je dan? Die de messen vasthouden, of die waarmee je de hoogte regelt van de messen?
 

Kimbo

Nieuw lid
8 mrt 2017
19
0
Dat is beetje uit de buurt idd :D Maar het gaat om de inbus boutjes waarmee je de messen vast zet. Het stellen op hoogte lukt wel, alleen het vastzetten van de deze inbusjes versteld toch iedere keer weer de messen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Mogelijk draai je de inbusboutjes te los.
Messen hoeven maar net te kunnen bewegen, dan instellen met de stelboutjes en daarna de messen vast zetten zou prima moeten werken.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
En anders even met een blokje hout het mes naar beneden blijven duwen terwijl je de bouten aandraait. Ik draai zelf altijd eerst de buitenste 2 losjes aan zodat het mes blijft zitten, controleer het dan, en draai dan pas de rest vast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.