Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017

Incra 1000HD instellen 'extension'

Ik heb een Incra 1000HD gekocht en kan niet helemaal aan de afstelling uit.

Er zit een extension aan, maar daar krijg ik de 'meter' niet van afgesteld.
    p_miter1000hd_body3.jpg

De omcirkelde 'meter' moet volgens mij ondersteboven staan, anders kan het niet kloppen.

Zou er iemand dit kunnen bevestigen ?

Of heb ik een verkeerde centimeterband gekregen ? Er zit wel een tweede bij maar die is om de extension aan de andere kant te zetten.

Groeten
    Kris

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Ondertussen dus ondersteboven gemonteerd en dat lijkt mij de enige manier om het te laten kloppen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Is er nu echt niemand op dit forum die een incra 1000HD heeft en even kan kijken en bevestigen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisG Bekijk Berichten
    Is er nu echt niemand op dit forum die een incra 1000HD heeft en even kan kijken en bevestigen ?
    Ik heb zo'n ding niet, maar post eens een foto van die van jouw en het probleem dat je hebt

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Ik heb er een:
    IMG_0117 (1).jpg
    En ik gebruik 'm zoals tie uit de doos kwam. Het rechter deel is het vaste deel dat aan de miter/hoekverstelling vast zit. Het linker deel is het telescopische deel: daar zit een los schaaltje op van 0 -100 mm. Gesloten, zit de 0 op 360 mm.
    Als je hem gaat uitschuiven, kun je direct de maat aflezen. De schalen die je ziet als ie gesloten is staan inderdaad op z'n kop, ga ik het telescopische deel uitschuiven, dan zie ik die schaal goed. 't is even opletten.
    Voor een eerste gebruik moet je hem wel even eerst goed instellen/calibreren. Daar zijn video's voor te vinden op YouTube (Wood Workers Guild of America bijvoorbeeld). Succes!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Bedankt, dan is er niets mis en ligt het niet aan mij
    Afstellen is ondertussen al gelukt met de handleiding erbij, die is vrij duidelijk.

Kris

Forum Rechten