Incra 1000HD instellen 'extension'

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Ik heb een Incra 1000HD gekocht en kan niet helemaal aan de afstelling uit.

Er zit een extension aan, maar daar krijg ik de 'meter' niet van afgesteld.
p_miter1000hd_body3.jpg

De omcirkelde 'meter' moet volgens mij ondersteboven staan, anders kan het niet kloppen.

Zou er iemand dit kunnen bevestigen ?

Of heb ik een verkeerde centimeterband gekregen ? Er zit wel een tweede bij maar die is om de extension aan de andere kant te zetten.

Groeten
Kris
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik heb er een:
IMG_0117 (1).jpg
En ik gebruik 'm zoals tie uit de doos kwam. Het rechter deel is het vaste deel dat aan de miter/hoekverstelling vast zit. Het linker deel is het telescopische deel: daar zit een los schaaltje op van 0 -100 mm. Gesloten, zit de 0 op 360 mm.
Als je hem gaat uitschuiven, kun je direct de maat aflezen. De schalen die je ziet als ie gesloten is staan inderdaad op z'n kop, ga ik het telescopische deel uitschuiven, dan zie ik die schaal goed. 't is even opletten.
Voor een eerste gebruik moet je hem wel even eerst goed instellen/calibreren. Daar zijn video's voor te vinden op YouTube (Wood Workers Guild of America bijvoorbeeld). Succes!
 

Bijlagen

  • IMG_0117.jpg
    IMG_0117.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 82

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Bedankt, dan is er niets mis en ligt het niet aan mij :)
Afstellen is ondertussen al gelukt met de handleiding erbij, die is vrij duidelijk.

Kris
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.