nieuwe profielschaven

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo weet iemand een adres waar je nieuwe houten profielschaven kunt kopen ? gr leroy
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Leroy

Weet je zeker dat je voor nieuw gaat? :cry: :cry: :cry:
Ik schrik van dit soort prijzen. Dit komt omdat ik iedere dag op Marktplaats naar "schaaf" kijk. Iedere dag zie ik van die 'Houtjes " voorbij komen. Gewoon voor een paar centen. Met een beetje zoeken en opknappen heb je gewoon goed oud spul voor niet veel geld.
Kijk ook eens op:
Http://www.ambachtengereedschap.nl/forum/index.php

Hartelijke groet Hugo

k'ben benieuw wat je gaat doen ?
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ja waarom nieuw gewoon dan heb je een overzicht van wat er allemaal mogelijk is en als de prijs leuk dan aan schaffen . Maar het is meer om me er in te verdiepen . gr en bedankt voor de reactie 's leroy
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Maar wil je echt profielschaven om complexe sierprofielen te maken of meer de standaard hol- en bolschaven, duivejagertje, boorschaaf?

Ik zou eens op Marktplaats kijken. Je vindt daar vaak hele sets voor redelijke prijzen en handelaren als Ducotools en Biljana hebben meestal wel een paar mooie voor niet teveel geld. Nieuwe profielschaven met de wat complexere profielen zijn redelijk duur. Als je alleen maar wilt oriënteren en er eens wat mee wilt uitproberen is dat veel te veel geld.

Tip: Larry Williams heeft een DVD uitgebracht over het slijpen van profielschaven. Dat is een aanrader, zeker als je tweedehandsjes gaat opknappen.

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.